Näytä suppeat kuvailutiedot

Suomi-brändi - Vastaako YFU:n luoma kuva Suomesta vaihto-oppilaiden kokemuksia?

Tarkiainen, Noora (2021)

dc.contributor.authorTarkiainen, Noora
dc.date.accessioned2021-05-25T06:26:33Z
dc.date.available2021-05-25T06:26:33Z
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttp://www.theseus.fi/handle/10024/499120
dc.description.abstractSuomeen saapuu vuosittain noin 70 vaihto-oppilasta vaihto-oppilasjärjestö Youth For Understanding ry:n kautta. Vaihto-oppilaiden kohdemaavalintaan vaikuttaa heidän mielikuvansa maasta. Mielikuviin pyritään vaikuttamaan brändin keinoin, jolloin brändi esiintyy henkilöille assosiaatioina ja odotuksina tietystä asiasta. Tavoitteena oli selvittää, vastaako YFU:n luoma kuva Suomesta vaihto-oppilaiden kokemuksia. Tutkimus tuloksissa huomioitiin koronaviruspandemia, joka on osaltaan vaikuttanut vaihto-oppilaiden kokemuksiin. Tutkimustulosten pohjalta saatiin selville, miltä osin YFU:n luoma kuva Suomesta vastaa vaihto-oppilaiden kokemuksia ja miltä osin ei. Tämän lisäksi saatiin konkreettisia ehdotuksia, kuinka YFU:n materiaalia Suomesta voitaisiin parantaa, jotta se vastaisi enemmän vaihto-oppilaiden kokemuksia. Tutkimus toteutettiin toimeksiantona Suomen vaihto-oppilasjärjestö Youth For Understanding ry:lle. Tutkimuksen teoreettinen viitekehys rakentuu kahdesta osasta, jotka ovat: Youth For Understanding ja oppilasvaihto, sekä brändi ja aluebrändäys. Tutkimus toteutettiin soveltaen kvalitatiivista tutkimusmenetelmää, jossa aineistonkeruumenetelmänä on hyödynnetty teemahaastatteluja. Tutkimustuloksista kävi ilmi, että YFU:n luoma kuva Suomesta vastaa pääpiirteittäin vaihto-oppilaiden kokemuksia. Kuitenkin eriäviä vastauksia pystyi havaitsemaan tutkimustuloksista, mutta suurin osa oli selitettävissä koronaviruspandemialla. Tutkimustulosten pohjalta toimeksiantaja pystyy kehittämään materiaaliaan toimivampaan suuntaan, jotta ulkomaalaiset vaihto-oppilaat harkitsisivat kohdemaakseen. Sen lisäksi materiaalia pystytään kehittämään totuudenmukaisemmaksi, jotta Suomeen saapuvilla vaihto-oppilailla olisi totuudenmukainen kuva Suomesta ja vaihto-oppilasvuoden sisällöstä.-
dc.language.isofin-
dc.rightsfi=All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.|sv=All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.|en=All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.|-
dc.titleSuomi-brändi - Vastaako YFU:n luoma kuva Suomesta vaihto-oppilaiden kokemuksia?-
dc.type.ontasotfi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis|-
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:amk-2021052410835-
dc.subject.specializationMatkailupalvelut ja myynti-
dc.subject.degreeprogramfi=Matkailu|sv=Turism|en=Tourism|-
dc.subject.ysovaihto-oppilaat-
dc.subject.ysoSuomi-
dc.subject.ysobrändit-
dc.subject.ysooppilasvaihto-
dc.subject.ysokokemukset-
dc.subject.ysobrändäys-
dc.subject.ysoSuomi-kuva-
dc.subject.disciplineMatkailun koulutusohjelma-
annif.suggestions.linkshttp://www.yso.fi/onto/yso/p14233|http://www.yso.fi/onto/yso/p94426|http://www.yso.fi/onto/yso/p2095|http://www.yso.fi/onto/yso/p23851|http://www.yso.fi/onto/yso/p1798|http://www.yso.fi/onto/yso/p21686|http://www.yso.fi/onto/yso/p3209|http://www.yso.fi/onto/yso/p3917|http://www.yso.fi/onto/yso/p25981|http://www.yso.fi/onto/yso/p11170fi


Tiedostot

Thumbnail

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä suppeat kuvailutiedot