Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Rovaniemelle uusi kesäolohuone : Sitoutuneet seuraajat sosiaaliseen mediaan

Perämäki, Essi (2021)

 
Avaa tiedosto
Sosiaalisen median hyödyntäminen yrityksen markkinointiviestinnässä. Menetelmiä ja työkaluja sitoutuneiden seuraajien hankkimiseksi yrityksen some-kanaville. (2.963Mt)
Lataukset: 


Perämäki, Essi
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021052711729
Tiivistelmä
Sosiaalisen median avulla yritykset pystyvät kehittämään brändiään sekä saa- maan aikaan näkyvyyttä että tunnettuutta. Sosiaalinen media on vuorovaikuttei- nen viestintäkanava, jossa yritysten on helppo kuunnella asiakkaita sekä luoda arvoa asiakkaille.

Toimeksiantajana toimi Rovaniemellä kesällä 2021 toimintansa aloittava vesiur- heilukeskus Midnight Sun Wake Oy. Yrityksen tulevaisuuden visio on olla Rova- niemellä vesistömatkailun suunnannäyttäjä. Kehittävässä opinnäytetyössä tehtiin uudelle yritykselle markkinointisuunnitelma sosiaaliseen mediaan sekä annettiin toimintaa kehittäviä työkaluja sisältömarkkinointiin. Työn tavoitteena oli vakiinnut- taa yrityksen markkinointikäytänteitä sekä lisätä ymmärrystä siitä, minkälaista on tehokas, asiakasta sitouttava markkinointiviestintä.

Lähestymistapana käytettiin konstruktiivista tutkimusotetta, jossa työn taustoittamisessa hyödynnettiin markkinointiviestintään liittyvää mahdollisimman uutta tietoperustaa, samaan tematiikkaan liittyvää tutkimustietoa ja alan asiantuntijoiden kirjoittamia lehtiartikkeleita. Työssä tutustuttiin digitaaliseen markkinointiin sekä sosiaaliseen mediaan markkinointikanavana ja perehdyttiin sisältömarkkinoinnin suunnitteluun niin teoriassa kuin käytännössä.

Työssä haastateltiin yrittäjiä tausta tiedon saamiseksi, jossa markkinointikäytänteiden kehitysmuotona hyödynnettiin vahvasti yhteiskehittämistä. Työssä tutustuttiin yrityksen toimintaympäristöön hyödyntäen SWOT-analyysiä sekä perehdyttiin vesiurheilun toimialaan käyttäen benchmarking-menetelmää. Toimintaa kehittävänä menetelmänä hyödynnettiin yhteiskehittämisessä eritoten 8x8-menetelmää, mutta kehittämisessä hyödynnettiin myös SWOT-analyysiä sekä benchmarking-menetelmää.

Työn tuotoksena tehtiin yrityksen arvoihin, missioon, visioon ja strategiaan sopiva sosiaalisen median markkinointisuunnitelma sekä markkinointia tulevaisuudessakin vakiinnuttavat työkalut kuten asiakaspersoonakortit, identiteettiprisma sekä markkinoinnin vuosikello. Opinnäytetyö kokonaisuudessa antaa monelle muullekin yritykselle käytännön ohjeita kehittää markkinointiviestintäänsä.
 
By utilizing social media companies can easily develop their brand identity and gain more visibility and awareness. Social media is an interactive communication channel where it is quite easy listen to the customers in real time and create value for customers.

This bachelor’s thesis was commissioned by a new company Midnight Sun Wake Oy, which offers a variety of water sports to its customers in Rovaniemi. The task was to make a social media marketing plan and to provide developing tools for content marketing. The main goal was to develop the company's marketing practices and to increase the understanding of how to engage customers in social media.

The topic was approached through constructive research. The latest marketing communication theories, as well as research data related to the topic, and journal articles written by experts in the field were studied. All of this was introduced to understand how systematic content marketing should be done in a theoretical and practical sense.

Entrepreneurs were interviewed for background information, in which co- development was strongly utilized as a form of development of marketing practices. The company’s operating environment was examined by using SWOT analysis, and the water sport industry by using the benchmarking method. On the other hand, co-development with the 8x8 method was utilized for developing marketing operations together with benchmarking and SWOT analysis.

As a result of the work, was made social media marketing plan that is in line with the company's values, mission, vision and strategy. The output is supported by tools that develop marketing operations, such as customer identification, company identity and annual marketing clock. The results of this thesis can be utilized by companies wishing to develop their marketing communications.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste