VIERASVENESATAMAPALVELUIDEN DIGITALISOINTI : Kahvila Makasiinit Oy
Veijola, Toni (2021)
Veijola, Toni
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021052711780
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021052711780
Tiivistelmä
Palveluiden digitalisoitumisen myötä yhä useampi asiakas olettaa saavansa palvelun yksinkertaisessa, nopeassa ja toimivassa digitaalisessa muodossa, mikä painostaa yrityksiä digitalisoimaan palveluitaan sekä kehittämään niitä jatkuvasti. Digitalisointi myös tehostaa yrityksen ajankäyttöä ja toimintaa, jonka henkilökunta voi panostaa muihin toimintoihin, esimerkiksi palveluiden kehittämiseen. Tämä opinnäytetyö pyrki löytämään Kauppatori Kahvilamakasiinit Oy:lle sopivan digi taalisen ratkaisun vierasvenesataman palveluihin.
Tutkimuksessa selvitettiin alkuun nykyinen palvelumalli, jonka perusteella lähdettiin etsimään tehokkaampaa digitaalista mallia tilalle. Järjestelmäsuositukseen lopuksi päädyttiin vertailemalla kolmea eriä palveluntarjoajaa. Vertailussa otettiin huomioon yrityksen tarpeet, jotka ovat tulleet ilmi tutkimuksen aikana. Lopulliseen järjestelmäsuositukseen päästiin SWOT-analyysiä hyödyntäen.
Opinnäytetyö tarkoituksena oli antaa toimeksiantajalle kolmen eri palveluntarjo ajan vertailu heidän järjestelmistään, joista jokainen soveltuu Kauppatori Kahvi lamakasiinit Oy:n käyttöön. Hankinnan tullen ajankohtaiseksi Kahvilalla on päätöksenteon tueksi tehty järjestelmäsuositus, jonka nähdään olevan soveltuvin järjestelmä heidän käyttöönsä nyt ja tulevaisuudessa.
Tutkimuksessa selvitettiin alkuun nykyinen palvelumalli, jonka perusteella lähdettiin etsimään tehokkaampaa digitaalista mallia tilalle. Järjestelmäsuositukseen lopuksi päädyttiin vertailemalla kolmea eriä palveluntarjoajaa. Vertailussa otettiin huomioon yrityksen tarpeet, jotka ovat tulleet ilmi tutkimuksen aikana. Lopulliseen järjestelmäsuositukseen päästiin SWOT-analyysiä hyödyntäen.
Opinnäytetyö tarkoituksena oli antaa toimeksiantajalle kolmen eri palveluntarjo ajan vertailu heidän järjestelmistään, joista jokainen soveltuu Kauppatori Kahvi lamakasiinit Oy:n käyttöön. Hankinnan tullen ajankohtaiseksi Kahvilalla on päätöksenteon tueksi tehty järjestelmäsuositus, jonka nähdään olevan soveltuvin järjestelmä heidän käyttöönsä nyt ja tulevaisuudessa.