Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sisältökalenteri digitaalisen markkinoinnin tukena

Lilja, Eija; Ollila, Susanna (2021)

 
Avaa tiedosto
Kehittävä opinnäytetyö.pdf (2.058Mt)
Lataukset: 


Lilja, Eija
Ollila, Susanna
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021052711856
Tiivistelmä
Asiakasystävälliset verkkosivut ja läsnäolo sosiaalisen median kanavissa ovat osa liiketoimintaa. Digitalisaation myötä asiakkaat etsivät tietoa verkosta, joten palveluiden ja tuotteiden on oltava digitaalisesti saatavilla. Aito ja erottautuva sisältömarkkinointi on keino lisätä vuorovaikutusta asiakkaan ja yrityksen välillä.

Toimeksiantajana opinnäytetyössä toimi Rovaniemellä sijaitseva tilausravintola Royal Reindeer Ounasvaara. Tehtävä oli kehittää sosiaalisen median sisältökalenteri ja tavoitteena oli tukea digitaalista markkinointiviestintää sosiaalisen median kanavilla.

Lähestymistapana opinnäytetyössä oli laadullinen kehittämisote. Menetelminä käytettiin teemahaastattelua, benchmarkkausta ja aivoriihityöskentelyä. Teemahaastattelussa kerättiin sisäistä tietoa yrityksen markkinointiajattelusta liiketoiminnassa. Benchmarkkauksessa vertailtiin kilpailevien yritysten toimintaa digitaalisessa ympäristössä ja saatiin näkökulmia erilaisista markkinointitavoista. Aivoriihityöskentelyllä saatiin uusia ajatuksia ja näkökulmia tehtävän toteutukseen.

Opinnäytetyön tietoperusta koostui kehittämismenetelmien lisäksi markkinointiteemaisista aineistoista. Pääpaino oli digitaalisessa sisältömarkkinoinnissa ja asiakasymmärryksessä.

Kehittämistyön tuloksena syntyi PowerPoint -alustalle tehty sisältökalenteri, johon kerättiin julkaisuideoita jokaiselle kuukaudelle. Listasimme myös kehittämisideoita toimeksiantajan verkkosivujen parantamiseksi. Sisältökalenteri on yksi esimerkki digitaalisesta sisältömarkkinointisuunnitelmasta ja on hyödynnettävissä muidenkin alalla toimivien markkinointityössä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste