Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Digitalisaation hyödyntäminen liiketoimintaprosessien kehittämisessä osana kasvua

Luukka, Henri (2021)

 
Avaa tiedosto
Luukka_Henri.pdf (1.484Mt)
Lataukset: 


Luukka, Henri
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021052812389
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoite oli kehittää toimeksiantajana toimineen kohdeorganisaation liiketoimintaprosesseja. Kehittämisprojektin keskiössä oli erityisesti ohjelmistorobotiikan hyödyntäminen liiketoimintaprosessien läpiviemisen automatisoinnissa. Ohjelmistorobotiikan lisäksi hyödynnettiin muita digitalisaation mahdollistamia keinoja prosessien kehittämisessä, kuten olemassa olevan toiminnanohjausjärjestelmän parantamista sekä raportointialustana toimivan Microsoft Power BI:n hyödyntämistä prosessien suoraviivaistamisessa.
 
Liiketoimintaprosessien kehittäminen keskittyi kohdeorganisaation hallinnollisia tukitoimintoja toteuttavaan yksikköön, jonka toteuttamassa laskutusprosessissa oli laadun osalta havaittu asiakastyytyväisyysmittauksissakin ilmenneiden palautteiden pohjalta heikkenemistä. Kohdeorganisaatiossa tapahtunut runsas kasvu on toiminut vaikuttavana tekijänä laadun heikkenemisessä ja prosessien kehittämisen yhteydessä keskityttiin myös tehokkuuden parantamiseen, koska käytetty teknologia toi myös sen kehittämiseen mahdollisuuden.
 
Lopputuloksena saatiin parannettua kehitettyjen liiketoimintaprosessien laatua sekä tehokkuutta kilpailuedun tueksi ja muodostettiin kohdeorganisaatioon uusi toimintamalli prosessien kehittämiseksi, jossa erityisesti ohjelmistorobotiikka tehosti laskutusprosessia yhdessä toiminnanohjausjärjestelmään tehtyjen parannusten ohella. Lisäksi kehitettiin tekninen ratkaisu, jossa ohjelmistorobotiikkaa ja Microsoft Power BI -alustaa hyödynnetään automaattisen raportoinnin parantamisessa. Tuloksia mitattiin asiakastyytyväisyyskyselyiden palautteista sekä henkilöstökustannuksina, joka pohjautuu prosessien läpiviemiseen käytettävään työaikaan.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste