Pelaajahahmon visuaalinen suunnittelu
Koskelo, Lotta (2021)
Koskelo, Lotta
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021060213606
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021060213606
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee videopelien pelaajahahmojen visuaalista suunnittelua. Työ pyrkii selvittämään, mitä seikkoja pelaajan ohjattavan hahmon suunnittelussa on otettava huomioon, sekä kartoittaa, millaisia yleisiä hahmosuunnittelun menetelmiä voi soveltaa suunnitteluprosessin apuna.
Aihetta pyritään lähestymään pelaajakeskeiseltä kannalta, ottamalla huomioon pelaajan kokemus pelaajahahmosta sekä mahdolliset hahmosuunnitteluun liittyvät psykologiset yhteydet. Työ valottaa ensin pelaajahahmon asemaa ja rooleja, jonka jälkeen käy läpi sen ulkomuodon suunnitteluun liittyviä keskeisiä seikkoja.
Opinnäytetyö käsittelee aihetta teoriapainotteisesti, ja sen tavoitteena on koota lukijalle pätevä tietopohja pelaajahahmon hahmosuunnittelun pohjalle.
Aihetta pyritään lähestymään pelaajakeskeiseltä kannalta, ottamalla huomioon pelaajan kokemus pelaajahahmosta sekä mahdolliset hahmosuunnitteluun liittyvät psykologiset yhteydet. Työ valottaa ensin pelaajahahmon asemaa ja rooleja, jonka jälkeen käy läpi sen ulkomuodon suunnitteluun liittyviä keskeisiä seikkoja.
Opinnäytetyö käsittelee aihetta teoriapainotteisesti, ja sen tavoitteena on koota lukijalle pätevä tietopohja pelaajahahmon hahmosuunnittelun pohjalle.