Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Tuloksellinen sosiaalisen median strategia ei ole vain kanavasuunnitelma : Case Rinta-Joupin Autoliike

Kunnaspuro, Essi (2021)

 
Avaa tiedosto
kunnaspuro_essi.pdf (1.005Mt)
Lataukset: 


Kunnaspuro, Essi
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021060313933
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on auttaa Rinta-Joupin Autoliikettä kehittämään sosiaalisen median markkinointia ja luomaan sosiaalisen median strategian. Tavoitteena on antaa tietoa ja ideoita nykyisen sosiaalisen median hyödyntämisen tehostamiseen sekä auttaa tuottamaan tunnistettuja kohderyhmiä palvelevaa sisältöä. Työssä käsiteltyjen asioiden pohjalta on tarkoitus pystyä luomaan aidosti yrityksen liiketoiminnan tavoitteita tukeva sosiaalisen median strategia, joka luo yhtenäiset suuntaviivat ja ohjeistukset yrityksen markkinoinnin työntekijöille.

Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys rakentuu sosiaalisen median markkinoinnista, kohdeyrityksen kannalta relevanteimpien sosiaalisen median kanavien teoriasta ja sosiaalisen median ajankohtaisista trendeistä. Näiden jälkeen teoriaosuudessa käsitellään tarkemmin sosiaalisen median strategiaa ja sen toteuttamista. Lisäksi perehdytään myös sisältömarkkinoinnin ja -strategian teoriaan.

Koska sosiaalisen median strategia pohjautuu aina yrityksen liiketoiminnan tavoitteisiin ja strategiaan, haettiin taustatietoa myös yrityksen sisältä. Teemahaastattelulla saatiin tietoa yrityksen strategisista tavoitteista ja kaikkea toimintaa ohjaavasta tiedosta, kuten yrityksen visiosta, tavoitteista ja arvoista. Haastateltavaksi valittiin kohdeyrityksen digitaalisen liiketoiminnan johtaja. Tärkeimmät kohderyhmät määriteltiin ja analysoitiin ulkopuolisen tahon toteuttaman kohderyhmä- ja bränditutkimuksen avulla. Lisäksi kartoitettiin kohdeyrityksen sosiaalisen median kanavien nykytilaa.

Opinnäytetyöstä kohdeyritys saa kaiken tarvittavan tiedon kattavan sosiaalisen median strategian toteuttamiseen. Lisäksi se tarjoaa yritykselle vinkkejä sosiaalisen median markkinoinnin ja sisällöntuotannon kehittämiseen sisältömarkkinoinnin ja -strategian keinoin. Työn pohjalta toteutettava strategia kerää yksiin kansiin myös suuntaviivat ja ohjeet menestyvän sosiaalisen median markkinoinnin ja sisällöntuotantoon.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste