Sosiaalisen median kehittäminen kiinteistönvälitys yrityksessä
Hottinen, Janita (2021)
Hottinen, Janita
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021060313954
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021060313954
Tiivistelmä
Sosiaalinen media on yhä enemmän läsnä kiinteistönvälitys yrityksissä. Yritysten pitää nykypäivänä olla aktiivisia sosiaalisessa mediassa ja kilpailu sosiaalisessa mediassa on kovaa. Tärkeintä sosiaalisessa mediassa on erottautuminen kilpailijoista ja hankkia yritykselle positiivista näkyvyyttä.
Opinnäytetyön aiheena on Kiinteistömaailman Puijonkadun sosiaalinen media. Toimeksiantaja on KodinOnni Kuopio Oy LKV. Työn tavoitteena on selvittää, miten Kiinteistömaailma Puijonkadun sosiaalisten medioiden kanavia pystytään parantamaan ja miten saada yrityksen sosiaalisen median tasoa ammattimai-semmaksi.
Työn tarkoituksena on tuoda Kiinteistömaailma Puijonkadulle lisäarvoa sosiaalisesta mediasta sekä tuottaa yritykselle sosiaaliseen mediaan toimintaohje jatkoa ajatellen.
Opinnäytetyö käsittelee sosiaalista mediaa ja siellä erottautumista. Kiinteistömaailma Puijonkadun myy-mälän haasteena on säännöllistä ja laadukkaan sisällön tuottaminen. Opinnäytetyö pohjautuu teoriaan, tehtyyn tutkimukseen ja tutkimuksen tuloksiin.
Käytin työssäni laadullista eli kvalitatiivista ja määrällistä eli kvantitatiivista tutkimusmenetelmää. Tutkimuksilla pyrittiin selvittämään, millainen sisältö sosiaalisessa mediassa toimii ja mitä sosiaalisen median käyttäjät haluaisivat sivuilla nähdä. Opinnäytetyössä selvitetään myös, miten työntekijät näkevät Kiinteistömaailma Puijonkadun tämänhetkisen sosiaalisen median.
Tuloksena todettiin, että yrityksen sosiaalisen median kanavat eivät tuota yritykselle minkäänlaista lisäarvoa tällä hetkellä.
Tuloksista ilmeni, että asiakkaat haluavat säännöllisempää julkaisutahtia ja enemmän informatiivisia ja seuraajille hyödyllisiä julkaisuja. Sosiaalisen median käyttäjät seuraavat tänä päivänä yhä enemmän tilejä, joista he itse saavat hyötyä.
Suurimpana haasteena sosiaalisessa mediassa on sen muuttuvuus. Sosiaaliseen mediaan tulisi tutustua huolellisesti sekä kehittään osaamistaan sosiaalisessa mediassa sen mukana.
Opinnäytetyön aiheena on Kiinteistömaailman Puijonkadun sosiaalinen media. Toimeksiantaja on KodinOnni Kuopio Oy LKV. Työn tavoitteena on selvittää, miten Kiinteistömaailma Puijonkadun sosiaalisten medioiden kanavia pystytään parantamaan ja miten saada yrityksen sosiaalisen median tasoa ammattimai-semmaksi.
Työn tarkoituksena on tuoda Kiinteistömaailma Puijonkadulle lisäarvoa sosiaalisesta mediasta sekä tuottaa yritykselle sosiaaliseen mediaan toimintaohje jatkoa ajatellen.
Opinnäytetyö käsittelee sosiaalista mediaa ja siellä erottautumista. Kiinteistömaailma Puijonkadun myy-mälän haasteena on säännöllistä ja laadukkaan sisällön tuottaminen. Opinnäytetyö pohjautuu teoriaan, tehtyyn tutkimukseen ja tutkimuksen tuloksiin.
Käytin työssäni laadullista eli kvalitatiivista ja määrällistä eli kvantitatiivista tutkimusmenetelmää. Tutkimuksilla pyrittiin selvittämään, millainen sisältö sosiaalisessa mediassa toimii ja mitä sosiaalisen median käyttäjät haluaisivat sivuilla nähdä. Opinnäytetyössä selvitetään myös, miten työntekijät näkevät Kiinteistömaailma Puijonkadun tämänhetkisen sosiaalisen median.
Tuloksena todettiin, että yrityksen sosiaalisen median kanavat eivät tuota yritykselle minkäänlaista lisäarvoa tällä hetkellä.
Tuloksista ilmeni, että asiakkaat haluavat säännöllisempää julkaisutahtia ja enemmän informatiivisia ja seuraajille hyödyllisiä julkaisuja. Sosiaalisen median käyttäjät seuraavat tänä päivänä yhä enemmän tilejä, joista he itse saavat hyötyä.
Suurimpana haasteena sosiaalisessa mediassa on sen muuttuvuus. Sosiaaliseen mediaan tulisi tutustua huolellisesti sekä kehittään osaamistaan sosiaalisessa mediassa sen mukana.