Yksittäisen 3D-mallin luominen videopeliin - Mitä yksi malli voi kertoa ja kuinka pelin ympäristö, tarina ja pelimekaniikka vaikuttavat malliin?
Autio, Emilia (2021)
Autio, Emilia
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021081116978
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021081116978
Tiivistelmä
Tässä tutkielmassa selvitetään, mitä videopelin yksittäinen 3D-malli voi viestiä pelaajalle ja kuinka se siinä onnistuu. Työn tavoitteena on pohtia mahdollisimman syvällisesti yksinkertaisen, mutta tyyliltään realistisen 3D-mallin suunnittelua, mallinnusta ja teksturointia teoreettisesti.
