Brändi- ja markkinointistrategia Case Spa Balance
Räsänen, Mia (2021)
Räsänen, Mia
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021090817581
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021090817581
Tiivistelmä
Brändi on kaiken sen summa mitä yrityksestä kuullaan, nähdään ja koetaan. Brändi on sama asia kuin maine. Brändin mielikuvaan vaikuttavat kaikki yrityksen toiminnot myynnin, markkinoinnin ja asiakaspalvelun ohella.
Tämän opinnäytetyön aiheena on luoda sosiaalisen median kanavien, Facebookin ja Instagramin brändi- ja markkinointistrategia toimeksiantajayritys Spa Balancelle. Spa Balance on Kuopiossa toimiva hyvinvointialan yritys. Yritys on yhden henkilön yritys, jolla ei ole aikaisempaa brändi- ja markkinointisuunnitelmaa. Tämän vuoksi toimeksianto koettiin tarpeelliseksi.
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää yrityksen brändin tunnettuutta, yrityksen asiakkaiden sosiaalisen median käyttöä ja mitä asiakkaat odottavat yrityksennmarkkinoinnilta.
Työssä käytettiin laadullista eli kvalitatiivista tutkimusmenetelmää. Tiedonkeruumenetelminä käytettiin haastattelua, havainnointia, tarkentavaa tiedonhakua sekä asiakaskyselyä. Asiakaskyselyllä haluttiin selvittää yrityksen brändin mielikuvan nykytilaa sekä sosiaalisen median roolia yrityksen markkinoinnissa.
Opinnäytetyössä käsitellään eri sosiaalisen median kanavia ja niiden vaikutusta yrityksen markkinointiin, sekä mikä brändi on ja miten brändin tunnettuutta saadaan kasvatettua.
Tutkimustuloksista selvisi, että yrityksen asiakkaat pitävät yrityksen brändin mielikuvaa harmonisena, ammattitaitoisena sekä tasokkaana. Asiakkaiden toiveisiin kuuluivat seuraavat asiat: ammattilaisen vinkit hoidoista, tuote-esittelyt sekä erilaiset tarjoukset.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi valmis Facebook- ja Instagram-strategia Spa Balancen yrittäjälle. Strategian lisäksi luotiin somekalenteri tukemaan päivitysten tekemistä ja organisointia
Tämän opinnäytetyön aiheena on luoda sosiaalisen median kanavien, Facebookin ja Instagramin brändi- ja markkinointistrategia toimeksiantajayritys Spa Balancelle. Spa Balance on Kuopiossa toimiva hyvinvointialan yritys. Yritys on yhden henkilön yritys, jolla ei ole aikaisempaa brändi- ja markkinointisuunnitelmaa. Tämän vuoksi toimeksianto koettiin tarpeelliseksi.
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää yrityksen brändin tunnettuutta, yrityksen asiakkaiden sosiaalisen median käyttöä ja mitä asiakkaat odottavat yrityksennmarkkinoinnilta.
Työssä käytettiin laadullista eli kvalitatiivista tutkimusmenetelmää. Tiedonkeruumenetelminä käytettiin haastattelua, havainnointia, tarkentavaa tiedonhakua sekä asiakaskyselyä. Asiakaskyselyllä haluttiin selvittää yrityksen brändin mielikuvan nykytilaa sekä sosiaalisen median roolia yrityksen markkinoinnissa.
Opinnäytetyössä käsitellään eri sosiaalisen median kanavia ja niiden vaikutusta yrityksen markkinointiin, sekä mikä brändi on ja miten brändin tunnettuutta saadaan kasvatettua.
Tutkimustuloksista selvisi, että yrityksen asiakkaat pitävät yrityksen brändin mielikuvaa harmonisena, ammattitaitoisena sekä tasokkaana. Asiakkaiden toiveisiin kuuluivat seuraavat asiat: ammattilaisen vinkit hoidoista, tuote-esittelyt sekä erilaiset tarjoukset.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi valmis Facebook- ja Instagram-strategia Spa Balancen yrittäjälle. Strategian lisäksi luotiin somekalenteri tukemaan päivitysten tekemistä ja organisointia