Puistokahvila Makian myynninedistäminen
Lumijärvi, Marjut (2021)
Lumijärvi, Marjut
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021091317711
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021091317711
Tiivistelmä
Opinnäyteyön toimeksiantajana toimi Osuuskauppa Arina, Puistokahvila Makia. Toimeksiannon tavoitteena oli lisätä Puistokahvila Makian iltamyyntiä, jonka vuoksi opinnäytetyön aiheeksi valittiin Puistokahvila Makian myynninedistäminen.
Koska ravintola-alalla kilpailutilanne on kiivas, myynninedistämisen keinoja sekä uusia innovatiivisia ideoita tarvitaan jatkuvasti, jotta yritykset erottautuisivat toisistaan.
Työn tehtävänä oli luoda idea tuotteesta tai palvelusta myynninedistämiseksi ilta-aikaan Puistokahvila Makiassa. Idean kehittelyssä otettiin huomioon toimeksiantajan toiveet, henkilökunnan näkemys sekä opiskelijan tietoperustaan pohjautuva oppi ja näkemys. Työn tuotoksena valmistettiin ulkoinen tuotekortti sosiaalisen median markkinointiin.
Työssä perehdyttiin tietoperustaan myynninedistämisestä, sekä markkinointiviestinnästä. Kehittämistyön menetelminä käytettiin avointa haastattelua Puistokahvila Makian ravintolapäällikölle, brainwriting -työpajaa kahvilan henkilökunnalle, lotus blossom -ajatuskarttaa ideoiden ja riskien jäsentelyyn sekä havainnointia Puistokahvila Makian tuotteista.
Koska ravintola-alalla kilpailutilanne on kiivas, myynninedistämisen keinoja sekä uusia innovatiivisia ideoita tarvitaan jatkuvasti, jotta yritykset erottautuisivat toisistaan.
Työn tehtävänä oli luoda idea tuotteesta tai palvelusta myynninedistämiseksi ilta-aikaan Puistokahvila Makiassa. Idean kehittelyssä otettiin huomioon toimeksiantajan toiveet, henkilökunnan näkemys sekä opiskelijan tietoperustaan pohjautuva oppi ja näkemys. Työn tuotoksena valmistettiin ulkoinen tuotekortti sosiaalisen median markkinointiin.
Työssä perehdyttiin tietoperustaan myynninedistämisestä, sekä markkinointiviestinnästä. Kehittämistyön menetelminä käytettiin avointa haastattelua Puistokahvila Makian ravintolapäällikölle, brainwriting -työpajaa kahvilan henkilökunnalle, lotus blossom -ajatuskarttaa ideoiden ja riskien jäsentelyyn sekä havainnointia Puistokahvila Makian tuotteista.