Influencing Responsible Investing Consciousness
Niemi, Joonas (2021)
Niemi, Joonas
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021092017887
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021092017887
Tiivistelmä
Tietoisuus vastuullisesta sijoittamisesta tai ESG (ympäristö, sosiaalinen, hallinto) - sijoittamisesta on ollut nousussa vuosia. Sijoittajien kiinnostus vastuullista sijoittamista kohtaan kasvaa jatkuvasti tiukentuvien säännösten ja vastuullisen liiketoiminnan kysynnän vuoksi. Vastuullisen sijoittamisen tietoisuus koostuu tunnetuista ominaisuuksista, syistä, keinoista ja yleisestä tietoisuudesta vastuullisesta sijoittamisesta. Tutkimuksessa selvitetään erityisesti, miten vastuullisen sijoittamisen tietoisuuteen voidaan vaikuttaa ja mikäli yritykset ottavat vastuullisuustekijät osaksi liiketoimintaa, vaikuttaako se kilpailuetuuksiin. Teoriaosassa käsitellään keskeisiä käsitteitä ja valmistellaan lukijaa tämän tutkimuksen muihin osiin, joissa käsitellään vastuullisen sijoittamisen strategioita, omaisuusluokkia, vastuullisuuden arviointimenetelmiä ja esitetään tosiasioihin perustuvia syitä vastuulliseen sijoittamiseen. Myöhemmin tutkimus johtaa lukijan varsinaiseen tutkimukseen, joka osoittaa, että on kolme päätekijää, jotka vaikuttavat sijoittajien vastuullisen sijoittamisen tietoisuuteen enemmän kuin muut. Nämä tekijät ovat arvot, kannattavuustekijät ja toimintaympäristö. Tämä
tutkimus analysoi mainittuja tekijöitä. Lopuksi työssä käsitellään vastuutekijöiden omaksumista ja kilpailuetujen lisäämistä koskevaa tutkimusta. Tämä tutkimus on osoittanut, että kilpailuedut eivät välttämättä ainoastaan näy yrityksen taloudellisessa tuloksessa, vaan myös esimerkiksi maineessa ja työntekijöiden tyytyväisyydessä.
tutkimus analysoi mainittuja tekijöitä. Lopuksi työssä käsitellään vastuutekijöiden omaksumista ja kilpailuetujen lisäämistä koskevaa tutkimusta. Tämä tutkimus on osoittanut, että kilpailuedut eivät välttämättä ainoastaan näy yrityksen taloudellisessa tuloksessa, vaan myös esimerkiksi maineessa ja työntekijöiden tyytyväisyydessä.
Kokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineisto, joilla on samankaltaisia nimekkeitä, tekijöitä tai asiasanoja.
-
Direct housing investment as part of an investment company’s investment portfolio : a study on the development of Vesasco Oy's business plan
Vanha-Honko, Ville (2023)The purpose of this study was to develop a new investment strategy for a family investment company Vesasco Oy with an emphasis on direct housing investments. The study also provides insight into investment in rental housing ... -
Stock selection for long-term investment by modern approach to quality investing in the Nordics: High and persistent ROIC as a proxy for superior return
Bashilov, Vitalii (2020)This thesis examines performance of a quality investing strategy based on stock selection by using Return On invested Capital (ROIC) as a sorter to form a portfolio of top ten percent of the companies in the ranking by ... -
Navigating Investment Terrain: Exploring the Efficacy of Relational Perspective as a Tool for Team Analysis in Private Equity and Venture Capital Investments
Prudens, Bazian (2024)This bachelor's thesis, within the International Business Degree Program specializing in Entrepreneurship at Haaga-Helia University of Applied Sciences, aims to bridge the gap between psychological, sociological, and ...