Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Opas sosiaalisen median vaikuttajille vastuullisempaan vaikuttajamarkkinointiin : case: Sugar Helsinki

Keskitalo, Helmi (2021)

 
Avaa tiedosto
Keskitalo_Helmi.pdf (1.004Mt)
Lataukset: 


Keskitalo, Helmi
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021101418655
Tiivistelmä
Opinnäytetyö on tapaustutkimus, jonka tutkimuskohteena ovat Sugar Helsinki ja sosiaalisen median vaikuttajien vastuullisempi käyttäytyminen. Työn tavoitteena on selvittää, miten vaikuttajamarkkinointia voi tehdä vastuullisesti. Kehittämistehtävänä on vaikuttajille suunnattu vastuullisuusopas, joka tulisi tilaajan, Sugar Helsingin, käyttöön.


Työn tietoperustana on vaikuttajamarkkinointi ja vastuullisuus. Käsittelen tietoperustassa sosiaalisen median, vaikuttajat, miten vaikuttajamarkkinointia tehdään, vaikuttaja-PR:n, yritysten yhteiskuntavastuun, vaikuttajamarkkinoinnin lait ja säännökset, kaupallisen sisällön merkitsemisen ja vaikuttajien verotuksen. Tietoperustassa avaan työlle keskeisimmät käsitteet ja tietoperusta antaa lukijalle hyvät perustiedot vaikuttajamarkkinoinnista ja siihen liittyvästä vastuullisuudesta. Lähestymistapana työssä on tapaustutkimus ja aineistonhankintamenetelminä käytin kyselyä, haastattelua ja benchmarkingia.


Työn keskeisimmät tulokset olivat selvät. Vastuullisuudesta tarvitaan laajempaa ja ymmärtäväisempää keskustelua. Tärkeää olisi ymmärtää, ettei kukaan voi toimia täydellisen vastuullisesti, mutta vastuullisuudesta on voitava keskustella siitä huolimatta. Tällä hetkellä moni vastuullisuusvaikuttaja kokee, että heitä arvostellaan rankasti, jos he tekevät jotain, mikä ei ole vastuullista. Tämä tilanne helpottuisi laajalla, avoimella ja lempeällä keskustelulla aiheesta. Vastuullisuusohjeistuksille olisi myös tarvetta, jotta vaikuttajat toimisivat ammatissaan vastuullisesti ja voisivat jakaa vastuullisuustietoa yleisölleen.


Vastuullisuusoppaan tärkeimmät teemat ovat piilomainonnan ja viherpesun välttäminen, yhteistyöyritykseen tutustuminen, arvojen näkyville tuominen ja halu oppia vastuullisuudesta. Vaikuttajan ei tarvitse olla täydellinen, vaan tärkeintä on näyttää halua kehittyä vastuullisemmaksi vaikuttajaksi ja ottaa yleisö oppimismatkalle mukaan.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste