Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Markkinointiviestintäsuunnitelma B2B- yritykselle

Elonen, Joona (2021)

 
Avaa tiedosto
Opinnäytetyö_Joona elonen.pdf (727.3Kt)
Lataukset: 


Elonen, Joona
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021110819534
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön aiheena oli luoda toimeksiantajalleni käyttökelpoinen ja mahdollisimman selkeä markkinointiviesitintäsuunnitelma. Toimeksiantajani on Service Automatics SC Oy, joka on vuonna 2017 perustettu Suomalainen startup-yritys. Service Automatics tarjoaa asiakkailleen itsepalveluratkaisuja liiketoiminnan digitalisointiin. Toimeksiantajalle ei ole aikaisemmin tehty markkinointiviestintäsuunnitelmaa. Markkinointiviestintä- suunnitelma kattaa laajalti markkinointiviestinnän suunnittelun eri vaiheet, joiden pohjalta määritellään toimenpiteet ja tavoitteet.

Opinnäytetyö koostuu viitekehyksestä ja tuotoksesta. Viitekehyksessä on käsitelty markkinointiviestinnän osa-alueita, porrasmalleja, markkinointiviestinnän keinoja ja markkinointi- viestinnän suunnittelun vaiheita. Viitekehyksen tarjoaman tiedon pohjalta suunniteltiin ja rakennettiin lopullinen tuotos toimeksiantajalleni.

Markkinointiviestintäsuunnitelmassa käsiteltiin toimeksiantajani nykytilan analyysia, asetettiin markkinointiviestinnän tavoitteet, tuotettiin kohderyhmä- ja asiakasanalyysi, laadittiin budjetti, määriteltiin sanoma ja viesti, markkinointiviestinnän kanavat ja välineet ja valittiin oleellisimmat mittarit ja työkalut mittaamiseen. Työn lopuksi tehtiin selkeä aikataulutus suunnitelman toteutukselle.

Opinnäytetyön tuloksena syntyi tavoitteiden mukainen mahdollisimman selkeä markkinointiviestintäsuunnitelma, joka tukee tavoitteisiin pääsemistä ja suunnitelma voidaan integroida osaksi yrityksen strategiaa. Suunnitelma on ajoitettu vuodeksi ja yritykselle on tarjottu tarvittava materiaali vuoden aikavälille. Tuotoksen avulla yrityksen on helppo tutustua markkinointiviestintään ja tuottaa sitä jatkossakin. Itse suunnitelman käyttöönotto, tavoitteisiin pääseminen ja seuranta jää yritykselle. Markkinointiviestinnän tavoitteiden lopulliset tulokset ja toimivuus tullaan näkemään, kun suunnitelma otetaan virallisesti käyttöön.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste