Lyhyiden videomainosten tuottaminen. Case: Artworkshop
Laukkanen, Liliia (2021)
Laukkanen, Liliia
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021111520306
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021111520306
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena on lyhyiden videomainosten suunnittelu ja toteutus pienyritykselle Artworkshop. Työn tilaaja on taiteilija-muotoilija Riika Anundi. Tässä työssä luodaan erilaisia vaihtoehtoja videomainontaan. Ne on suunniteltu markkinointikäyttöön ja erityisesti jaettavaksi YouTubeen ja Instagramiin.
Opinnäytetyön kirjallisessa osuudessa käydään läpi lyhyen mainosvideon tekoprosessi eli videon tuotannon vaiheet: esituotanto, tuotanto sekä jälkituotanto. Tämä opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena opinnäytetyönä, jossa tehdään videomainoksia pienyritykselle. Sen avulla esitetään mahdollisia esimerkkejä videon käytöstä mainonnassa verkkosivuilla ja sosiaalisessa mediassa.
Työn tuloksena valmistui mainosvideoita, joita yritys voi hyödyntää mainonnassaan. Loppuhuomioissa pohditaan, mitkä asiat onnistuivat tai epäonnistuivat tämän opinnäytetyön tekemisessä.
Opinnäytetyön kirjallisessa osuudessa käydään läpi lyhyen mainosvideon tekoprosessi eli videon tuotannon vaiheet: esituotanto, tuotanto sekä jälkituotanto. Tämä opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena opinnäytetyönä, jossa tehdään videomainoksia pienyritykselle. Sen avulla esitetään mahdollisia esimerkkejä videon käytöstä mainonnassa verkkosivuilla ja sosiaalisessa mediassa.
Työn tuloksena valmistui mainosvideoita, joita yritys voi hyödyntää mainonnassaan. Loppuhuomioissa pohditaan, mitkä asiat onnistuivat tai epäonnistuivat tämän opinnäytetyön tekemisessä.