Verkkokauppa toimintojen kehittäminen Case rautakauppa-alan yritys
Karvonen, Eero (2021)
Karvonen, Eero
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021111820613
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021111820613
Tiivistelmä
Verkkokauppa on nopeasti kasvava kaupankäynnin muoto, johon usea eri toimiala on ryhtynyt. Verkkokaupassa asiakkaat tilaavat tuotteet verkosta ja verkkokaupan
avulla ihmiset voivat tehdä hankintoja kaupan aukioloaikojen ulkopuolella. Opinnäytetyössä tutkittiin, kuinka toimeksiantajayrityksen verkkokauppatoimintoja
pystyttäisiin kehittämään erilaisilla muutoksilla organisaation sisällä.
Tutkimuksen teoreettisessa viitekehyksessä käsiteltiin aluksi verkkokaupan historiaa ja tulevaisuutta. Verkkokaupan kehittäminen toimeksiantajayrityksessä luvussa käsiteltiin asioita, joita havaittiin kehityskohdiksi toimeksiantajayrityksessä.
Tutkimus toteutettiin kvalitatiivisena tapaustutkimuksena. Tutkimuksessa saatuja
havaintoja ja parannuksia on mukautettu toimeksiantajayrityksen toimintaan sopiviksi. Aineistoa kerättiin tutkimukseen tutkimalla verkkokauppatilausten käsittelyä toimeksiantajayrityksessä. Näin saatiin paras mahdollinen kuva siitä, kuinka tilauksia on hoidettu.
Tutkimuksen avulla toimeksiantajayrityksen toimintaa pystyttiin kehittämään
verkkokauppatoimenpiteiden osalta. Toimeksiantajayritykselle luotiin verkko kauppatilauksia varten oma ohjekansio, jonka avulla pystyttiin välttämään
mahdolliset virheet verkkokauppatilausten kanssa. Tutkimuksen perusteella havaittiin,
että toimeksiantajayrityksellä oli kehitettävää verkkokauppatilausten
hoitamisessa. Tutkimuksen avulla onnistuttiin muuttamaan kohdeyrityksen toimintatapoja verkkokauppatilauksissa tehokkaammiksi ja hyödyllisemmiksi.
avulla ihmiset voivat tehdä hankintoja kaupan aukioloaikojen ulkopuolella. Opinnäytetyössä tutkittiin, kuinka toimeksiantajayrityksen verkkokauppatoimintoja
pystyttäisiin kehittämään erilaisilla muutoksilla organisaation sisällä.
Tutkimuksen teoreettisessa viitekehyksessä käsiteltiin aluksi verkkokaupan historiaa ja tulevaisuutta. Verkkokaupan kehittäminen toimeksiantajayrityksessä luvussa käsiteltiin asioita, joita havaittiin kehityskohdiksi toimeksiantajayrityksessä.
Tutkimus toteutettiin kvalitatiivisena tapaustutkimuksena. Tutkimuksessa saatuja
havaintoja ja parannuksia on mukautettu toimeksiantajayrityksen toimintaan sopiviksi. Aineistoa kerättiin tutkimukseen tutkimalla verkkokauppatilausten käsittelyä toimeksiantajayrityksessä. Näin saatiin paras mahdollinen kuva siitä, kuinka tilauksia on hoidettu.
Tutkimuksen avulla toimeksiantajayrityksen toimintaa pystyttiin kehittämään
verkkokauppatoimenpiteiden osalta. Toimeksiantajayritykselle luotiin verkko kauppatilauksia varten oma ohjekansio, jonka avulla pystyttiin välttämään
mahdolliset virheet verkkokauppatilausten kanssa. Tutkimuksen perusteella havaittiin,
että toimeksiantajayrityksellä oli kehitettävää verkkokauppatilausten
hoitamisessa. Tutkimuksen avulla onnistuttiin muuttamaan kohdeyrityksen toimintatapoja verkkokauppatilauksissa tehokkaammiksi ja hyödyllisemmiksi.