Näytä suppeat kuvailutiedot

Oppimispäiväkirja markkinointivideon tuotannosta

Rekola, Nicklas Alex Christian (2021)

dc.contributor.authorRekola, Nicklas Alex Christian
dc.date.accessioned2021-11-25T09:37:00Z
dc.date.available2021-11-25T09:37:00Z
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttp://www.theseus.fi/handle/10024/508385
dc.description.abstractTämä opinnäytetyö toteutettiin päiväkirjamuodossa, jossa raportoin videomarkkinointiprojektin työvaiheita yrityksen yhteyshenkilön näkökulmasta ja lopuksi analysoin projektipäiväkirjan vaiheita, jotta voin tarjota yritykselle kehitysehdotuksia tulevaisuuden digimarkkinointiprojekteihin. Havaintoja työstä tehdään kuvailemalla yksityiskohtaisesti projektin eri vaiheet suunnittelusta valmiin videon markkinointiin. Valitsin toteutustavaksi päiväkirjamaisen opinnäytetyön, koska koen, että koko prosessin kuvaaminen on tärkeä osa kannattavuuden arvioinnissa. Varsinkin keskikokoisilla yrityksillä resurssit “ylimääräisiin” projekteihin ovat hyvin pienet ellei niitä vapauteta muualta ja tästä syystä on tärkeää osata arvioida kannattaako tietynlaisia projekteja toistaa tulevaisuudessa ja mikäli toistetaan, miten niitä voidaan parantaa tulevaisuudessa. Projektipäiväkirja markkinointivideon toteutuksesta auttaa lukijaa ymmärtämään, mitä toteutus vaatii ja miten se on järkevintä toteuttaa. Käytin projektipäiväkirjan tukena digimarkkinoinnin teoriaa niistä osa-alueista, jotka ovat näyttäneet lupaavia tuloksia saman kaltaisilla markkinoinnin projekteilla. Viitekehys koostuu digimarkkinoinnista, syventyy inbound- markkinointiin ja lopulta porautuu vielä syvemmälle vaikuttajamarkki-nointiin. Opinnäytetyön tavoitteena on opettaa organisaatiota vetoamaan nuoriin kohderyhmiin, lisätä yrityksen tunnettuutta, avata yksityiskohtaisesti markkinointivideon tuotantoprosessin haasteet kuin myös onnistumiset ja selvittää miten tuloksellinen projekti oli. Työnantajanani toimii keskikokoinen suomalainen yritys, joka toimii teollisuuden elintarvikesektorilla ja työllistää noin 50 ihmistä ympäri vuoden. Yrityksen markkinointi on tällä hetkellä melko pirstaloitunutta ja sitä hoitaa sivutoimisesti useampi henkilö ja siinä apuna toimii mainostoimisto. Videoprojektin aikana työtehtäviini kuului muun muassa videon rakenteen suunnittelu, yhteistyö-kumppaneiden tapaamisten organisointi, yrityksen oman tuotantoprosessin esittely, visuaalinen sommittelu ja valmiin videon jälkimarkkinointi. Opinnäytetyö jää sellaisenaan yrityksen hyödynnettäväksi tulevaisuuden digimarkkinointia varten ja opinnäytetyön lopussa on tarjottu yritykselle näkökulmia siitä, miten ohjata videoprojekteja tulevaisuudessa. Huomioitaviksi asioiksi tulevaisuuden videoprojekteissa löytyi projektipäiväkirjan pohjalta urakka-luontoinen hinnoittelu, yhteistyökumppanin valintaprosessi ja systemaattinen suunnittelutyö valmiin projektin markkinoinnin osalta.fi
dc.description.abstractThis thesis was constructed as a where I reported the steps required to a succesful completion of a video marketing project from the perspective of a business. Finally, I analysed the diary and steps in order to offer the company insight into future social media projects similar to this one. Insights from the project were created by analysing the different phases of the project from planning to marketing the complete video. I chose the route of a diary kind of a thesis because I feel that in order to fully comprehend the cost-effectiveness of a project such as this one, the company needs to understand the whole production process. Often small and medium sized businesses don’t have resources available for extra projects and for this reason I think it’s crucial to evaluate if this kind of projects should be pursued again in the future and if they should, how they could be made more lucrative next time. The project diary helps the reader understand what kind of resources are required to complete this kind of a project and how it should be done most effectively. Alongside the project diary I used literature on digital marketing that have showed promising results from similar projects. The frame of reference consisted of digital marketing, dives down into inbound-marketing and ended with influencer marketing. The goal of the thesis was to increase the company’s visibility to customers, attract younger audience, explain in detail the hardships and accomplishments required to produce a marketing video, tell the company’s story in full and finally explore the results of the finished project. My employer is a medium sized Finnish company which operates in the industrial sector ja employs about 50 people continuously through the year. The company’s marketing is quite fragmented at the moment and it is handled by a few people with the help of an advertising agency. During the video marketing project my duties consisted of structuring the video, organising meetings of associates, presenting the production, visual editing of the video and marketing of the video afterwards. This thesis will be given to the company to help with digital marketing and its cost evaluation process in the future. Things to be noted from the diary-like reporting were contractor-like pricing for associates of such projects, the importance of picking associates and systematic planning of marketing for the complete project.en
dc.language.isofin-
dc.rightsCC BY 4.0-
dc.titleOppimispäiväkirja markkinointivideon tuotannosta-
dc.type.ontasotfi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis|-
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:amk-2021112521594-
dc.subject.degreeprogramfi=Liiketalous, hallinto ja markkinointi|sv=Företagsekonomi, förvaltning och marknadsföring|en=Business Management, Administration and Marketing|-
dc.subject.ysodigitaalinen markkinointi-
dc.subject.ysososiaalinen media-
dc.subject.ysovideo-
dc.relation.contractorHerkkumaa Oy-
dc.subject.disciplineTradenomi (AMK), Liiketalous, Myyntiosaaminen, monimuotototeutus-
annif.suggestions.linkshttp://www.yso.fi/onto/yso/p5878|http://www.yso.fi/onto/yso/p3128|http://www.yso.fi/onto/yso/p3006|http://www.yso.fi/onto/yso/p8368|http://www.yso.fi/onto/yso/p1380|http://www.yso.fi/onto/yso/p1377|http://www.yso.fi/onto/yso/p23942|http://www.yso.fi/onto/yso/p39096|http://www.yso.fi/onto/yso/p20774|http://www.yso.fi/onto/yso/p1232fi


Tiedostot

Thumbnail

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä suppeat kuvailutiedot