Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinointiviestinnän kehityssuunnitelma sopimuspalokunnille

Tihleman, Katja (2021)

 
Avaa tiedosto
KATJA TIHLEMAN - OPINNÄYTETYÖ 2021 (1).pdf (1.643Mt)
Lataukset: 


Tihleman, Katja
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021112521646
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö tutkii markkinointiviestinnällisestä näkökulmasta tarkasteltuna sopimuspalokuntatoiminnan kehitys mahdollisuuksia. Työn tavoitteena oli saada vastauksia viestinnällisiin kysymyksiin, joiden avulla organisaation ulkoista viestintää voidaan tehostaa. Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Suomen pelastusalan keskusjärjestö.
Työ toteutettiin toiminnallisena opinnäytetyönä, projektityöskentelylle ominaisten työvaiheiden avulla. Tutkimuksen teoreettinen viitekehys tukee sekä työn toiminnallista osuutta että lopputyönä laaditun raportin ymmärtämistä. Tämän tutkimuksen teorialuvuissa käsitellään ulkoisesti tapahtuvaa markkinointiviestintää, sosiaalisen median kanavien käyttöä osana yhdistysten jäsenhankintaa sekä käydään läpi mitä sisältöstrategioita toiminnan kehittämiseksi kannattaa sopimuspalokuntatoiminnassa erityisesti ottaa huomioon.
Tutkimusta varten rakennetun kyselylomakkeen tulokset osoittivat, että Suomen pelastusalan keskusjärjestön ulkoista markkinointiviestintää toivotaan kehitettävän. Kyselyyn vastasi 95 sopimuspalokuntalaista 13:n pelastusalan liiton alueelta.
Tutkimuksen tuloksien myötä Suomen pelastusalan keskusjärjestö pystyy tulevaisuudessa kehittämään markkinointiviestintäänsä tehokkaammaksi sekä näin tukemaan osaltaan paremmin myös järjestöön kuuluvia sopimuspalokuntia jäsenhankinnassa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste