Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Miten digitaaliset palveluratkaisut muokkaavat mediamyyntiä tulevaisuudessa?

Laitinen, Jarno (2021)

 
Avaa tiedosto
Laitinen_Jarno.pdf (1.557Mt)
Lataukset: 


Laitinen, Jarno
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021112722108
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, millä tavoin digitaaliset palveluratkaisut muokkaavat mediamyyntiä tulevaisuudessa. Kansainväliset suuryritykset ovat muuttaneet suomalaista mediakenttää, ja tutkimuksen avulla haluttiin saada lisätietoa näiden digitaalisten palveluratkaisuiden vaikutuksesta mediatalojen toimintaan sekä mediamyyntiin tulevaisuudessa. Opinnäytetyössä käsitellään media-alan muutosta ja siihen vaikuttavia syitä sekä kansainvälisten että kotimaisten mediatalojen, asiakkaiden ja liiketoiminnan kannalta lähdeaineistoon nojaten. Opinnäytetyön toimeksiantaja toimi MMA – Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset ry.

Tutkimusmetodina opinnäytetyössä käytettiin kvalitatiivista haastatteluaineiston analyysiä, ja tutkimusaineiston hankintamenetelmänä toimi puolistrukturoitu teemahaastattelu. Asiantuntijahaastatteluita toteutettiin kolme kappaletta, ja ne analysointiin teemoittelemalla aiheet koodauksen avulla. Opinnäytetyön teoriatausta rakentuu kirjallisista ja digitaalisista lähteistä, media-alan tutkimuksista ja artikkeleista sekä blogikirjoituksista. Lähteiden valintaan kiinnitettiin huomioita erityisesti tuoreuden osalta sekä digitaalisia lähteitä arvioitiin lähdekriittisesti niiden informaatioarvon näkökulmasta.

Digitaalisten palveluratkaisuiden käyttö, globaali kilpailuasetelma mediamarkkinalla sekä mediamyynnin muutokset ja kehityskulku olivat aiheita, jotka nousivat haastatteluissa esille. Tutkimuksen loppupäätelmissä kotimaisten mediatalojen osalta nousi esiin laajan asiakaspotentiaalin tavoittavan digitaalisen myyntiratkaisun puute. Vaikka iso osa myynnistä tulee digitaalisien kanavien kautta, niillä ei kuitenkaan tavoiteta kuin pieni joukko koko asiakaspotentiaalista. Näitä kanavia ja ohjelmallisen ostamisen työkaluja käyttävät pääsääntöisesti vain ammattiostajat. Mediamyynnin rooli tulee tulevaisuudessa muuntumaan asiantuntijatyöksi, jossa vaaditaan laaja-alaista mediaosaamista, jatkuvaa itsensä kehittämistä sekä asiakaslähtöistä toimintatapaa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste