Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Yhteistyön edellytysten kehittäminen kommunikaation avulla : tiedon kulku myyntiedustajien ja brand managerien välillä

Puustinen, Pasi (2021)

 
Avaa tiedosto
Opinnäytetyö - Yhteistyön edellytysten kehittäminen kommunikaation avulla (2.873Mt)
Lataukset: 


Puustinen, Pasi
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021112922333
Tiivistelmä
Tämän toimintatutkimuksen tavoitteena oli kehittää yhteistyön edellytyksiä kommunikaation avulla. Tutkimuksessa keskityttiin kohdeyrityksen myyntiedustajiin ja brand managereihin. Nykytila-analyysin avulla selvitettiin sisäisen viestinnän haasteet ja tunnistettiin ongelmakohdat. Tämän jälkeen toimintaa lähdettiin kehittämään kehitystoimien ja tietoperustan avulla.

Tietoperusta koostui sisäisen ja ulkoisen viestinnän kirjallisuudesta. Tietoperussa käsiteltiin työyhteisöviestintää, integroitua markkinointiviestintää, brändiviestintää, sisäisen viestinnän haasteita ja työyhteisöviestinnän kehittämistä. Tietoperustassa avattiin yrityksessä tapahtuvan toimivan viestinnän perusteita, joita hyödynnettiin kehitystoimien suunnittelussa ja toteutuksessa.

Tutkimusmenetelminä käytettiin teemahaastattelua, internekyselyä ja akvaarioryhmää. Teemahaastatteluilla kartoitettiin johdon odotuksia ja kokemuksia sen hetkisestä yhteistyöstä ja kommunikaatiosta. Ensimmäisellä internetkyselyllä kartoitettiin työntekijöiden kokemuksia samoista teemoista. Toisella internetkyselyllä mitattiin kehitystoimien tuomia muutoksia ja odotuksia tulevaisuuden yhteistyölle ja kommunikaatiolle. Akvaarioryhmää hyödynnettiin yhden kehitystoimen suunnittelussa.

Kehitystoimia oli kolme: relevantin tiedon saatavuuden parantaminen, yhteiset kenttäpäivät myyntiedustajien ja brand managerien välillä, sekä yhteistyöpäivä myynti- ja markkinointiosastojen välillä. Osa kehitystoimista toteutettiin käytännön tasolla ja osa tehtiin suunnittelutasolle koronapandemian vaikutuksen vuoksi.

Toimintatutkimuksen tulosten avulla saatiin ratkaistua nykytila-analyysissa ilmenneitä ongelmia ja toimintaa kehitettiin yhdessä kohdeyrityksen kanssa. Yhteistyötä ja kommunikaatiota saatiin parannettua ja odotukset tulevaisuuden kehitykselle olivat positiiviset. Toimintatutkimuksessa ratkaistiin yrityksen aitoa ongelmaa ja kehitystoimilla saatiin aikaan pysyviä muutoksia.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste