Teattereiden markkinointi korona-aikana
Alanko, Nelli (2021)
Alanko, Nelli
2021
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021113022681
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021113022681
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö tehtiin tutkimustyyppisenä työnä. Työn pääasiallinen aihe oli selvittää COVID-19-pandemian vaikutuksia teatterien markkinointiin, mutta opinnäytetyössä tarkasteltiin myös COVID-19-pandemian vaikutuksia yleisesti kulttuurialaan.
Opinnäytetyötä varten haastateltiin neljää teatterialan asiantuntijaa, ja heille laadittiin lista kysymyksistä, joihin asiantuntijat vastasivat sähköisesti. Opinnäytetyössä paneuduttiin teatterien markkinoinnin keskeisiin ongelmiin COVID-19-pandemian aikana ja kerättiin tietoa vaihtoehtoisista markkinointikeinosta.
Aineisto opinnäytetyöhön kerättiin internetin lähteistä sekä asiantuntijoiden haastatteluiden pohjalta. Opinnäytetyön alkupuolella kerroin yleisesti teatterien ja kulttuuritapahtuman markkinoinnista ja siitä, miten COVID-19-pandemia on markkinointiin vaikuttanut. Kävin myös läpi kuluneen vuoden aikana tapahtuneita muutoksia rajoitusten suhteen, ja lopuksi kerroin toteutetusta laadullisesta tutkimuksesta ja sen tuloksista.
Opinnäytetyötä varten haastateltiin neljää teatterialan asiantuntijaa, ja heille laadittiin lista kysymyksistä, joihin asiantuntijat vastasivat sähköisesti. Opinnäytetyössä paneuduttiin teatterien markkinoinnin keskeisiin ongelmiin COVID-19-pandemian aikana ja kerättiin tietoa vaihtoehtoisista markkinointikeinosta.
Aineisto opinnäytetyöhön kerättiin internetin lähteistä sekä asiantuntijoiden haastatteluiden pohjalta. Opinnäytetyön alkupuolella kerroin yleisesti teatterien ja kulttuuritapahtuman markkinoinnista ja siitä, miten COVID-19-pandemia on markkinointiin vaikuttanut. Kävin myös läpi kuluneen vuoden aikana tapahtuneita muutoksia rajoitusten suhteen, ja lopuksi kerroin toteutetusta laadullisesta tutkimuksesta ja sen tuloksista.