Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

LapLay-tuoteperheen brändin rakentaminen

Lampela, Jemina (2021)

 
Avaa tiedosto
LapLay-tuoteperheen brändin rakentaminen.pdf (651.0Kt)
Lataukset: 


Lampela, Jemina
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021113022719
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoitus on kehittää toteutettavissa oleva brändin kehittämisen suunnitelma LapLay-tuoteperheelle. Toimeksiantajana työssä on toiminimellä toimiva HeiDidi-yritys, joka on kehittänyt LapLay-tuoteperheen. Suunnitelma tehdään yrityksen jo olemassa olevien resurssien puitteissa. Työn tavoitteena on kasvattaa omaa tietämystäni brändistä ja brändin rakentamisesta. Lisäksi tavoitteena on selvittää toimeksiantajan nykytilannetta ja antaa kehitys-ehdotuksia saatujen tulosten perusteella tunnettuuden ja brändin rakentamiseen.

Tietoperustana on käytetty suomen- ja englanninkielisiä kirja- ja verkkolähteitä. Opinnäytetyön teoriaosuudessa on käsitelty brändiä ja brändin merkitystä, brändin rakentamisen vaiheita ja brändin tunnettuuden tasoja. Tutkimusmenetelminä työssä on käytetty havainnointia, asiakasky-selyä, työpajaa ja haastattelua. Haastattelun ja havainnoinnin tuloksia on hyödynnetty työn alusta loppuun. Nykytilanteen selvittämisessä on myös hyödynnetty kilpailija-analyysiä ja koko nyky-tilanteesta on tehty SWOT-taulukko.

LapLay-brändiä ei ole vielä syntynyt ja tunnettuuskin on niin pientä, että koin saavani kuvan tunnettuuden tasosta havainnoimalla. Työpajan ja asiakaskyselyn perusteella brändiä tulisi rakentaa kotimaisuuden, laadun, käsityön ja käytännöllisyyden ympärille.

Tulosten ja tutkimusten perusteella kehitysehdotuksinani olisi keskittyä tekemään perusasiat hyvin ja keräämään tunnettuutta osallistumalla aktiivisesti eri tapahtumiin ja jalkautumalla kentälle esittelemään tuotetta. Kyseessä on hyvä tuote, ja paras tapa tunnettuuden kasvattamiseksi olisi saada kuluttajat puhumaan ja suosittelemaan tuotetta. Kehitysehdotukseni on hyvin pitkälti edullisia ja konkreettisia asioita mitä voisi tehdä, jotta saataisiin LapLay:n tunnettuutta kasvatettua. Olisi myös tärkeää huolehtia, että LapLay:n osalta kaikilla yhteistyökumppaneilla olisi yhteiset toimintatavat ja arvot, jotka tukevat LapLay:n tunnettuuden kasvua ja brändin rakentamista.

Jatkotoimenpiteinä suosittelisin jonkinlaista seurantaa. Esimerkiksi vastaavanlaisten tutkimusten tekemistä vaikkapa vuoden välein, ja niiden tulosten ja kehityksen analysointia. Toimeksiantajan tulisi kuitenkin keskittyä vielä perusasioihin ja asiakkaiden odotuksiin vastaamiseen, mielellään odotusten ylittämiseen. Toimeksiantajan ja yhteistyökumppaneiden pitäisi pyrkiä pysymään kehityksen mukana ja olla valmiita uudistamaan asioita jatkuvasti muuttuvilla markkinoilla
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste