Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Greenwashing in Nordic electricity companies

Martikainen, Veeti (2021)

 
Avaa tiedosto
GreenwashingInNordicElectricityCompanies.pdf (847.9Kt)
Lataukset: 


Martikainen, Veeti
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021120223181
Tiivistelmä
Sustainability is a growing megatrend regardless of industry. The majority of modern firms, especially electric utility companies tend to market themselves as sustainable or environmentally friendly. Therefore, it is essential to recognize if the marketing is objective.

The purpose of this thesis was to study Nordic energy companies’ green marketing and its reliability. The theoretical framework was formed on information gathered from literature and internet sources such as case companies’ reports and external organizations’ websites. The evaluation of case companies’ marketing statements was based mostly on environmental rankings and case companies’ sustainability data. The research was based on both quantitative and qualitative methods.

The results of this study propose that there are distinct elements of greenwashing in some of the case companies' marketing, yet all the case companies do not perpetrate greenwashing. From consumers’ perspective, it is extremely challenging to recognize which marketing statements are reliable. Although, firms consent to follow green marketing regulations there are signs of greenwashing. Therefore, it should be contested if there is enough regulation for green marketing.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste