Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Julkaisut
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Julkaisut
  • Näytä viite

Validation in art teacher and professional teacher education curricula in Finland

Saari, Joona; Halttunen, Timo; Brauer, Sanna; Mäkelä, Marjaana (2021)

Avaa tiedosto
SaarietalVALIDATIONINART.pdf (1.241Mt)
Lataukset: 


Saari, Joona
Halttunen, Timo
Brauer, Sanna
Mäkelä, Marjaana
Open Acceess Publishing Group
2021
doi:10.46827/ejes.v8i11.3961
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021120258640
Tiivistelmä
Intention and opportunity for validation of competences acquired in different contexts are considered influential to meet the incremental changes in the world of work. Positioned in the universities of applied sciences delivering art and professional teacher education in Finland, we study emergence of validation of prior learning in the intended, or planned, curricula. The Nordic Quality Model for Validation was employed as the empirical frame of reference. Data were collected from the institutions’ open websites. The critical discourse analysis revealed differences in curricular discourses between and across the institutions. Texts with more indicators of validation were found within larger providers of professional teacher education, whereas those were more scarce in texts from smaller institutions. Validation texts are shorter in length and more fragmented in art teacher curricula. Despite its centrality in educational policy, validation remains in the margins of art and professional teacher education curricula. It is unlikely that the intended curricula facilitate teacher trainers’ efforts to form a shared repertoire of a community of practice in validation of non-formal and informal learning. We suggest further study on the enacted and experienced curricula to examine the role of validation in art teacher and professional teacher education.
Kokoelmat
  • Julkaisut
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste