Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Työkoneen varusteluprosessi

Notkonen, Toni (2021)

 
Avaa tiedosto
Notkonen_Toni.pdf (817.9Kt)
Lataukset: 


Notkonen, Toni
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021120323645
Tiivistelmä
Tämän insinöörityön tarkoituksena oli seurata läheltä erään työkoneita maahantuovan yrityksen varusteluprosessia, löytää sen ongelmakohdat ja miettiä niihin kehittämisehdotuksia. Tavoitteena oli muuttaa nykyistä varusteluprosessia niin, että prosessiin osallistuvien henkilöiden työskentely helpottuu, työntekijät noudattavat samoja työskentelytapoja sekä dokumentoivat varustelutyöt niin hyvin, että tulevaisuudessa vianhaku ja varustelutyö ovat helpompia ja tehokkaampia.

Työkoneen varusteluprosessi valittiin aiheeksi, koska siinä havaittiin olevan paljon ongelmakohtia, joita tulee kehittää. Varusteluprosessia seurattiin korjaamon työnjohtajan ja varaosamyyjän näkökulmasta viimeisen kolmen vuoden ajan.

Tämän insinöörityön alussa kuvataan yrityksen nykyinen varusteluprosessi, jonka jälkeen tarkastellaan yksityiskohtaisemmin varusteluprosessin ongelmakohtia. Tätä insinöörityötä varten tehtiin avoimia haastatteluita yrityksen henkilökunnalle tarkoituksena kartoittaa myös muiden työntekijöiden näkemyksiä nykyisen varusteluprosessin toimivuudesta. Haastatteluiden ja insinöörityön tekijän pohdintojen avulla yritykselle laadittiin kehittämisehdotuksia.

Insinöörityön tuloksena esitettiin havaittuihin ongelmakohtiin helposti käyttöönotettavia ja käytännönläheisiä toimintamalleja. Kehittämisehdotuksia ei päästy käytännössä vielä toteuttamaan, mutta esitettyjä toimintamalleja noudattamalla yritys pystyy parantamaan asiakastyytyväisyyttä ja saamaan kustannussäästöjä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste