Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Vastuullisuuden eri näkökulmat vaatetusalan korkeakouluopetuksessa : case: Metropolia Ammattikorkeakoulu

Johansson, Mindy; Korhonen, Mira (2021)

Avaa tiedosto
Johansson_Mindy ja Korhonen_Mira.pdf (1.825Mt)
Lataukset: 


Johansson, Mindy
Korhonen, Mira
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021120423741
Tiivistelmä
Tämän tutkimuksen tavoitteena oli tutkia vastuullisuuden opintojen ja opetuksen tilaa osana Ammattikorkeakoulun vaatetusalan tutkinto-ohjelmaa. Toimeksiantajana tässä opinnäytetyössä toimii Metropolia Ammattikorkeakoulu. Teemme opinnäytetyön osana SusTexEdu-hanketta, jonka rahoittajana toimii Nordplus Horisontal. Työn tarkoituksena oli tutkia, millaista vastuullisuusopetus on ollut vanhan opetussuunnitelman mukaisessa opetuksessa, ja millaista se on verrattaessa uuteen opetussuunnitelmaan. Lisäksi että tarkastellaan näiden kahden opetussuunnitelman välisiä eroja sekä pohditaan mahdollisia kehityskohteita ja -ehdotuksia. Tutkimus toteutettiin laadullisena tapaustutkimuksena. Aineistonkeruumenetelminä käytettiin muun muassa puolistrukturoitua teemahaastattelua ja opiskelijakyselyä. Lisäksi analysoitiin Metropolia Ammattikorkeakoulun vaatetusalan tutkinto-ohjelman vanhaa sekä uutta opetussuunnitelmaa. Tämän tutkimuksen tuloksena voidaan todeta, että haastateltavat kokivat tärkeäksi vastuullisuuteen liittyvien opintojen integroinnin opintokokonaisuuteen sekä osaamistavoitteiden määrittämisen vastuullisuuden osa-alueilta. Opetussuunnitelmia verrattaessa sekä tarkasteltaessa selvisi, että vastuullisuusopetuksen määrä on huomattavassa nousussa uuden opetussuunnitelman johdosta, ja että kehityssuunta on vastuullisuuden opetuksen kannalta parempi. Kyselyssä selvisi opiskelijoiden epävarmuus omasta vastuullisuusosaamisesta ja huoli siitä, kuinka tämä heijastuu työelämässä ammatillisena epävarmuutena.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste