Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Kaupallisten yhteistöiden verotus

Lindroos, Vivi (2021)

 
Avaa tiedosto
Opinnäytetyö_ViviLindroos.pdf (2.005Mt)
Lataukset: 


Lindroos, Vivi
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021120623903
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyön tarkoituksena oli avata, miten sosiaalisessa mediassa toteutettavia kaupallisia yhteistöitä tulisi verotettaessa ottaa huomioon. Raporttiosuuden pohjalta oli tarkoituksena tuottaa aihetta käsittelevä opas. Oppaan tavoitteena on tuottaa tietoa kaupallisia yhteistöitä toteuttaville tai niistä kiinnostuneille henkilöille, jotka haluavat lisätietoa niiden verotukseen liittyen.

Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena työnä ja se koostuu opinnäytetyöraportista sekä oppaasta. Raporttiosuudessa käsitellään sosiaalista mediaa käsitteenä sekä sen eri kanavia, vaikuttajamarkkinointiin liittyviä käsitteitä sekä kaupallisissa julkaisussa edellytettäviä merkintätapoja. Näiden lisäksi teoriaosuudessa käsitellään verotusta yksityisen elinkeinonharjoittajan eli toiminimiyrittäjän ja osakeyhtiön osalta sekä palkkatuloihin ja työkorvaukseen liittyvää verotusta sekä niiden välistä rajanvetoa sekä verovähennyksiä. Teoriaosuudessa käsitellään myös tarkemmin oppaan suunnitteluun liittyviä vaiheita ja oppaan sisältöä sekä rakennetta. Teoriaosuuden loppuun on laadittu yhteenveto työstä.

Tietoa opinnäytetyöhön kerättiin aiheeseen liittyvästä kirjallisuudesta, artikkeleista sekä erään sosiaalisessa mediassa toimivan vaikuttajan haastattelusta. Myös Metropolian tarjoamaa Alma Talentin-verkkokirjastoa hyödynnettiin tiedonkeruussa.

Opinnäytetyön tuloksena syntyi aihetta käsittelevä opas, jonka tiedot ovat peräisin opinnäytetyön raporttiosuudesta. Oppaassa käsitellään sosiaalista mediaa ja vaikuttajamarkkinointia käsitteenä sekä kaupallisiin yhteistöihin liittyvää verotuksellista tietoa. Oppaassa käsitellään myös toiminimen ja osakeyhtiön verotusta yleisellä tasolla, mutta ei yhtä yksityiskohtaisesti kuin opinnäytetyöraportissa. Oppaan loppuun on kerätty lisätietoa-kohtaan hyödyllisiä linkkejä, mistä voi löytää lisää informaatiota aiheeseen liittyen. Opasta voi hyödyntää kaupallisia yhteistöitä toteuttavan sosiaalisen median vaikuttajan lisäksi niiden toteuttamisesta kiinnostuneet tai niitä harkitsevat henkilöt.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste