Uintijuoksu-tapahtuman markkinointiviestinnän kehittäminen osallistujakokemuksen kautta
Mielikäinen, Ines (2021)
Mielikäinen, Ines
2021
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021120223298
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021120223298
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli uintijuoksu-tapahtuman tyytyväisyys ja tarkastella tapahtuman asiakastyytyväisyyttä tapahtuman osallistujien näkökulmasta. Toimeksiantajana oli Uintijuoksu-tapahtuma, joka järjestetään kerran vuodessa Etelä-Suomessa Espoon alueella.
Opinnäytetyön tehtävänä oli kerätä kehitysideoita asiakaspalautteen avulla uintijuoksu tapahtumalle sekä luoda saatujen tietojen pohjalta kehittämisehdotuksia ja tarkastella markkinoinnin vaikutusta asiakaspalveluun. Tavoite on kehittää tapahtuman eri osa-alueita sekä pohtia, kuinka kehittämisehdotukset olisivat hyödynnettävissä vuoden 2022 tapahtumassa.
Opinnäytetyön tietoperustan muodostivat asiakaslähtöisyys, asiakaspalaute ja viestintä. Opinnäytetyö oli luonteeltaan kehittävä. Opinnäytetyön toteutus oli menetelmältään kysely sekä tapaustutkimus. Aineistoa kerättiin kyselyllä ja sitä analysoitiin tuottamaan kehitysehdotuksia.
Menetelmien kautta saadut tulokset osoittivat, että tapahtuman osallistujat olivat kaiken kaikkiaan hyvin tyytyväisiä. Johtopäätöksenä oli, että kehitettävää on eniten verkkokaupassa ja sen hyödyntämisessä sekä tapahtuman näkyvyyden parantamisessa. Opinnäytetyön tuotoksena laadittiin toimintasuunnitelma ensi vuodelle. Opinnäytetyön tuloksista ja tuotoksista voivat hyötyä itse tapahtuma ja sen toimeksiantaja.
Opinnäytetyön tehtävänä oli kerätä kehitysideoita asiakaspalautteen avulla uintijuoksu tapahtumalle sekä luoda saatujen tietojen pohjalta kehittämisehdotuksia ja tarkastella markkinoinnin vaikutusta asiakaspalveluun. Tavoite on kehittää tapahtuman eri osa-alueita sekä pohtia, kuinka kehittämisehdotukset olisivat hyödynnettävissä vuoden 2022 tapahtumassa.
Opinnäytetyön tietoperustan muodostivat asiakaslähtöisyys, asiakaspalaute ja viestintä. Opinnäytetyö oli luonteeltaan kehittävä. Opinnäytetyön toteutus oli menetelmältään kysely sekä tapaustutkimus. Aineistoa kerättiin kyselyllä ja sitä analysoitiin tuottamaan kehitysehdotuksia.
Menetelmien kautta saadut tulokset osoittivat, että tapahtuman osallistujat olivat kaiken kaikkiaan hyvin tyytyväisiä. Johtopäätöksenä oli, että kehitettävää on eniten verkkokaupassa ja sen hyödyntämisessä sekä tapahtuman näkyvyyden parantamisessa. Opinnäytetyön tuotoksena laadittiin toimintasuunnitelma ensi vuodelle. Opinnäytetyön tuloksista ja tuotoksista voivat hyötyä itse tapahtuma ja sen toimeksiantaja.