Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Peliympäristön elokuvallinen sommittelu

Larmala, Mikke (2021)

 
Avaa tiedosto
Larmala_Mikke.pdf (1.669Mt)
Lataukset: 


Larmala, Mikke
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021120724105
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä tutkitaan ja analysoidaan sitä, kuinka elokuvausta ja sommittelua pystyy soveltamaan lineaarisen, kolmannen persoonan peliympäristön suunnittelussa. Teoriaosuudessa analysoidaan kuinka montaasia, kuvan sommittelua, rajausta, kolmanneksen sääntöä ja syvyyttä käytetään elokuvissa. Tämän jälkeen tutkin keinoja, joilla pystymme soveltamaan sommittelun perusteita suunnitellessamme ja luodessamme kolmiulotteisia peliympäristöjä.

Osana opinnäytetyötä toteutettiin peliympäristö, johon sovellettiin teoriaosuuden tutkimustuloksia. Projektiosuudessa keskitytään sommittelemaan peliympäristölle yksi kamerakulman. Työ toteutettiin Autodesk Maya 3d-mallinnusohjelmalla ja Unreal 5 -pelimoottorilla. Video valmiista peliympäristöstä löytyy tämän opinnäytetyön liitteistä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste