Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakastyytyväisyystutkimus uudistetussa ravintola Auringossa

Pykäläinen, Jonas (2021)

Avaa tiedosto
Asiakastyytyväisyystutkimus uudistetussa ravintola Auringossa (654.5Kt)
Lataukset: 


Pykäläinen, Jonas
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021120223421
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tehtävänä on asiakastyytyväisyyden mittaaminen ammattiopisto Lappian uudistuneessa henkilöstö- ja opiskelijaravintola Auringossa. Ravintolatoiminnan lähtökohtana on tyytyväinen asiakas. Jos ei ole asiakkaita ei ole ravintolatoimintaa. Opinnäytetyön tavoitteena on nostaa tutkimustuloksista esille valonsäteet eli asiat, jotka toimivat ja ovat hyvin sekä varjot eli kehittämistarpeet. Opinnäytetyö keskittyy kehittämistyössä tarvittavan tiedon keräämiseen ja koontiin.

Tutkimus toteutettiin kyselytutkimuksena ammattiopisto Lappian henkilökunnalle ja opiskelijoille. Asiakastyytyväisyyskysely toteutettiin Webropol-lomakkeella sähköisesti. Kyselylomakkeena käytettiin toimeksiantajan suunnittelemaa kyselylomaketta. Opinnäytetyössä käsitellään palvelu, ruokapalvelu sekä asiakastyytyväisyys. Tutkimustulokset käsitellään omassa luvussa opinnäytetyön loppupuolella.
Opinnäytetyön tulosten mukaan uudistuneen ravintola Auringon asiakaspalvelu ja palvelun sujuvuus on hyvää ja toimivaa. Lounasruokaa on riittävästi tarjolla koko päivän ajan ja uusi ruokailusali on viihtyisä. Asiakkaat kokivat, että ruokavaihtoja tulisi olla enemmän ja erityisruokavaliot täytyisi huomioida paremmin. Lisäksi välimatka ravintolan ja työpisteen välillä koettiin liian pitkäksi. Tämän lisäksi tarjottimet halutaan takaisin palvelulinjastoon.

Opinnäytetyön tehtävä ja tavoite toteutettiin asianmukaisesti. Työn tuloksia hyödynnetään jatkossa ravintolan toiminnan kehittämisessä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste