Näytä suppeat kuvailutiedot

Perehdytyksen kehittäminen : perehdytyksen apupaketin luominen

Ahtela, Rosa (2021)

dc.contributor.authorAhtela, Rosa
dc.date.accessioned2021-12-08T05:48:23Z
dc.date.available2021-12-08T05:48:23Z
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttp://www.theseus.fi/handle/10024/510526
dc.description.abstractOpinnäytetyön aiheena oli perehdytys ja sen kehittäminen. Toimeksiantajana oli Lindex Oy, joka toimii yhtenä Euroopan johtavista muotiyrityksistä. Perehdytystä tarkasteltiin myymälätasolta esihenkilöiden roolin kautta. Opinnäytetyön tehtävänä oli tarkastella toimeksiantajan perehdytysprosessia, sen kehityskohteita ja kattavuutta esihenkilön ja perehdyttäjän näkökulmasta. Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda kehityskohteiden ja muiden tietojen kautta perehdyttäjälle apupaketti, joka tuo tukea ja varmuutta perehdyttämiseen. Opinnäytetyön tietoperustan muodostivat aihealueina henkilöstöjohtaminen sekä perehdyttäminen. Opinnäytetyö oli luonteeltaan kehittävä. Opinnäytetyön toteutus oli menetelmiltään laadullinen. Aineistoa kerättiin myymäläpäälliköille suunnatulla kyselyllä koskien perehdytyksen sisältöä sekä keskusteluilla toimeksiantajan yhteyshenkilöiden kanssa. Aineistoa analysoitiin kyselyn tuloksien kautta laadullisesti. Menetelmien kautta saadut tulokset osoittivat, että vastanneiden mielestä toimeksiantajan perehdytystä ja sen materiaaleja tulisi kehittää ja päivittää. Johtopäätöksenä oli, että toimeksiantajan perehdytysprosessi on osaltaan onnistunut, mutta sisälsi myös omia kehityskohteitaan. Opinnäytetyön tuotoksena muodostui perehdyttäjän apupaketti, johon sisältyi viikkosuunnitelmapohja sekä päivitetty myyjän muistilista. Opinnäytetyön tuloksista ja tuotoksista voivat hyötyä itse toimeksiantajan henkilöstö, perehdyttäjä sekä perehdytettäväfi
dc.description.abstractThe topic of the thesis was induction process and development. The client was Lindex Oy which is one of Europe's leading fashion companies. Induction was viewed from the store level through the role of supervisors. The task of the thesis was to examine the client's induction process, development targets and coverage from the perspective of the supervisor and the tutor of the induction. The aim of the thesis was to create a support package for the orienteer, which brings support and certainty to the induction. The knowledge base of the thesis was human resource management and induction. The thesis was a qualitative research method. The material was collected through a survey of store managers regarding the content of the induction and discussions with the customer's contact persons. The data were analysed qualitatively through the results of the survey. The results through the method showed that the respondents thought that the induction and its materials should be more developed and updated. The conclusion was that the client's induction process was successful in most of the parts in induction. Induction also included own development targets. The output of the thesis was an introductory pack, which included a weekly plan template and an updated seller's checklist. The results and output of the thesis can be used by the client, the instructor, and in the induction.en
dc.language.isofin-
dc.rightsCC BY-NC-ND 4.0-
dc.titlePerehdytyksen kehittäminen : perehdytyksen apupaketin luominen-
dc.type.ontasotfi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis|-
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:amk-2021120323460-
dc.subject.degreeprogramfi=Matkailu|sv=Turism|en=Tourism|-
dc.subject.ysoperehdyttäminen-
dc.subject.ysohenkilöstöjohtaminen-
dc.subject.ysoesihenkilöt-
dc.subject.disciplineRestonomikoulutus-
annif.suggestions.linkshttp://www.yso.fi/onto/yso/p303|http://www.yso.fi/onto/yso/p1380|http://www.yso.fi/onto/yso/p10564|http://www.yso.fi/onto/yso/p2945|http://www.yso.fi/onto/yso/p12871|http://www.yso.fi/onto/yso/p4191|http://www.yso.fi/onto/yso/p16262|http://www.yso.fi/onto/yso/p296|http://www.yso.fi/onto/yso/p1075|http://www.yso.fi/onto/yso/p554fi


Tiedostot

Thumbnail

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä suppeat kuvailutiedot