Palvelutuotteen ominaisuuksien asiakastarvekartoitus
Korhonen, Kuisma; Rissanen, Jussi (2021)
Korhonen, Kuisma
Rissanen, Jussi
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021120824509
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021120824509
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä kartoitetaan kalustonhallintaan liittyvän palvelutuotteen toivottuja ja tarpeelliseksi koettuja ominaisuuksia erilaisten yritysten ja julkisten toimijoiden keskuudesta. Opinnäytetyön tavoitteena on tuottaa toimeksiantajallemme hyödyllistä aineistoa uuden tuotteen kehitystyön tueksi. Asiakastarpeiden kartoitus sekä asiakkaiden kuuntelu tuotteen kehitysvaiheessa on yritykselle tärkeää, jotta yritys osaa fokusoitua asiakkaille arvoa tuottavien ominaisuuksien kehitykseen. Eri toimialojen yrityksillä on kalustonhallinnan näkökulmasta erilaisia tarpeita, mutta tutkimuksemme avulla pyrimme keräämään tarpeeksi tietoa useimmille asiakkaille tärkeimmistä ominaisuuksista.
Opinnäytetyötä tehdessämme kartoitimme eri toimialan yrityksiä, jotka kalustomäärän puolesta olisivat sopivia haastateltaviksi sekä perehdyimme erilaisiin, jo markkinoilla oleviin kalustonhallintapalveluihin.
Haastattelujen myötä saamme konkreettista tietoa toimijoiden kalustonhallinnan tilasta, sekä pyrimme niiden pohjalta tuomaan yhteenvetona ilmi yleisimpiä haastaviksi koettuja sekä helpotettavissa olevia seikkoja, jotka tuotteen avulla olisi ratkaistavissa.
Opinnäytetyötä tehdessämme kartoitimme eri toimialan yrityksiä, jotka kalustomäärän puolesta olisivat sopivia haastateltaviksi sekä perehdyimme erilaisiin, jo markkinoilla oleviin kalustonhallintapalveluihin.
Haastattelujen myötä saamme konkreettista tietoa toimijoiden kalustonhallinnan tilasta, sekä pyrimme niiden pohjalta tuomaan yhteenvetona ilmi yleisimpiä haastaviksi koettuja sekä helpotettavissa olevia seikkoja, jotka tuotteen avulla olisi ratkaistavissa.