Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Työntekijämarkkinoinnin kehittämissuunnitelma: Case Bolt.Works

Rousu, Marjaana (2021)

 
Avaa tiedosto
Työntekijämarkkinoinnin kehittämissuunnnitelma Rousu M.pdf (899.8Kt)
Lataukset: 


Rousu, Marjaana
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021120924629
Tiivistelmä
Opinnäytetyö tutki työntekijämarkkinatilannetta, Bolt.Worksin markkinointiviestintää ja sen vaikutuksia Meri-Lapin alueella. Opinnäytetyön tavoitteena oli tuottaa henkilöstöpalvelualan yritys Bolt.Worksille tietoa yrityksen markkinoinnin toimivuudesta sekä keinoja tavoittaa paremmin tarvittavia työntekijöitä.

Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsiteltiin Meri-Lappia työntekoalueena, vuokratyön tekemistä, rekrytointia yleisesti, yritysmielikuvan muodostumista ja Bolt.Worksin työntekijämarkkinointia. Teoriatietoa on hankittu kirjallisuudesta, haastattelemalla sekä tilastoista.
Tutkimusongelma käsitteli alueen työttömien työnhakijoiden tavoittamista ja sitä tutkittiin yhdistelmällä kvantitatiivista ja kvalitatiivista tutkimusta. Tutkimus sisälsi Webropol-kyselyn sekä kyselyn tuloksiin pohjautuvia haastatteluita.

Tutkimuksessa tuli ilmi, että yrityksen markkinointi ja työilmoitukset koettiin selkeiksi ja luotettavan oloisiksi. Vastausten mukaan työntekijöiden löytymisen haasteet johtuivat vuokratyöstä, jonka maine sai kiinnostuneita jättäytymään työn hakemisesta.

Kyselyn tulosten ja haastatteluiden pohjalta luotiin työntekijämarkkinoinnin kehittämissuunnitelma, joka tehtiin pienin muutoksin etenevänä kokonaisuutena. Suunnitelma opastaa työntekijätyytyväisyyden ja yritykseen sitoutumisen lisäämiseen sekä parantamaan yleistä mielikuvaa yrityksen tarjoamista vuokratyöpalveluista.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste