Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Mr. Zeus : henkilöbrändin suunnittelu

Launiainen, Miikka (2021)

 
Avaa tiedosto
Launiainen_Miikka.pdf (7.063Mt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Launiainen, Miikka
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021120824591
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsitteli Mr. Zeus henkilöbrändin kehittämistä sosiaalisessa mediassa. Opinnäytetyön tarkoitus on tarkastella Mr. Zeus henkilöbrändiä kokonaisuudessaan ja tuottaa opinnäytetyön lukijoille helposti ymmärrettävä tekstikokonaisuus. Tämän jälkeen tavoitteena oli viedä brändiä mainostajaystävällisempään suuntaan. Opinnäytetyön selkeäksi tutkimuskohteeksi nousi videotöiden kehitys ja tavoite saada mainostajaystävällsempi brändi. Opinnäytetyö toteutettiin haastattelututkimuksella. Teoriatiedot koostuvat lyhyestä kirjallisuuskatsauksesta sekä sosiaalisen median asiantuntijoiden haastatteluista. Lisäksi aineistoa kerätään myös internetin luotettavista lähteistä. Mr. Zeus brändin kohderyhmänä olivat pääsääntöisesti suomalaiset, eri-ikäiset miehet ja naiset. Opinnäytetyön tavoite oli parantaa tämänhetkisen henkilöbrändin ymmärrettävyyttä ja hyväksyttävyyttä sekä löytää jatkokehittämisen kohteet.

Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys peilasi paljon Mr. Zeus henkilöbrändin jo olemassa olevaan dataan sen perustamisesta, vuoden 2018 kesäkuusta lähtien. Opinnäytetyötä tehdessä käytettiin tutkittua tietoa useista eri lähteistä, haastateltiin asiantuntijoita. Tämän jälkeen tuloksia analysoitiin ja validoitiin. Yritysyhteistöiden tavoitteena oli luoda niille suuremmat asiakaskunnat, kertoa yritysten tuotteista ja/tai palveluista sekä kertoa konkreettisia käytännön kokemuksia asiakkaille. Henkilöbrändin pääpaino oli musiikin luominen Mr. Zeus henkilöbrändin alle.

Tulokset olivat selkeitä. Mr. Zeus henkilöbrändin nimi tulee säilymään samana jatkossakin. Uusia kehitysehdotuksia toteutettiin jo uusimmilla videoilla, jotka ovat nähtävillä YouTube.com:ssa. Videoissa käytetään asiallista puhekieltä, mietitään kuvauskulmia, sekä tehdään laadukasta ja mainostajaystävällistä työtä. Markkinointi kohdentui etenkin suomalaisiin lapsiperheisiin. Tulokset ovat positiivisia ja niitä tullaan jatkokehittämään henkilöbrändin edelleen kasvaessa.

Humoristinen, nuorekas, hauska ovat adjektiiveja, jotka kuvaavat Mr. Zeus -henkilöbrändiä tänä päivänä. Jatkossakin videot tulevat olemaan haastetyylisiä. Niissä nähdään ennalta arvaamattomia asioita. Opinnäytetyötä tehdessä jatkokehitysideaksi nousi tehdä videoita kansainväliseen levitykseen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste