Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Myymäläremontin vaikutukset tulokseen

Junttila, Taneli (2021)

Avaa tiedosto
Myymäläremontin vaikutukset tulokseen.pdf (408.0Kt)
Lataukset: 


Junttila, Taneli
2021
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021120924803
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyö tehtiin toimeksiantaja Stark Kuopion kanssa. Kuopion Starkkiin oli tehty myymäläremontti 2019 vuoden puolella. Opinnäytetyön tarkoituksena oli tutustua ja tutkia, millainen vaikutus myymäläremontilla on ollut tulokseen. Kuopion Stark sai uuden ilmeen, työssä seurataan vanhan Starkin kahta viimeistä vuotta. Kahta edellistä vuotta verrataan remontin jälkeiseen vuoteen ja kuinka muutokset ovat vaikuttaneet tuloksiin muun muassa eri asiakas- tai tuoteryhmissä.

Opinnäytetyön tutkimusmenetelmänä toimi määrällinen tutkimus. Muutosta työssä on käyty läpi pääosin nume-roiden kautta. Tarkkoja numeroita ja tuloksia myynneistä ei työssä näytetä. Muutokset näytetään pylväsdia-grammeina ja prosentteina.

Teoriaosuus koostuu palvelusta, palvelumuotoilusta sekä kilpailukeinoista. Teoriaosuus muodostui näistä ai-heista, koska myymälän muutoksilla on tuotu uudistuksia palveluun sekä myymälän palvelumalliin. Uudistu-neella palvelulla ja muutoksilla tuodaan myymälälle sekä Starkille uusia kilpailuetuja.

Muutoksia verrataan tarkemmin useamman asiakasprofiilin sekä pääasiakasryhmien kautta. Tuloksista katso-taan miten esimerkiksi tiettyihin asiakkaisiin ja asiakasryhmiin tulokset ovat vaikuttaneet eniten. Työssä käy-dään myös läpi mahdollisia syitä, miksi muutoksia on tapahtunut juuri tietyille ryhmille. Tuoteryhmät ovat myös yksi alue, mitä työssä on tutkittu. Remontin aikana tuotevalikoimassa on tapahtunut muutoksia. Suurim-mat muutokset ovat olleet remontin aikana tapahtuneet muutokset tuotteiden esiin panolle ja näkyvyydelle myymälässä.

Tuloksista on päätelty että, myymäläremontti on piristänyt myyntiä. Lähes jokainen tutkittu asiakasryhmä ja tuoteryhmä on parantanut myyntiään remontinjälkeisenä vuotena. Olisi myös mielenkiintoista katsoa jatkossa, onko muutokset pystyvät vai onko myymäläremontti aiheuttanut niin sanotusti piikin tuloksiin. Tulevat vuodet tulevat näyttämään tämän.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste