Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Ostopäätökseen vaikuttavat tekijät Instagramissa

Saastamoinen, Riika; Udd, Terhi (2021)

Avaa tiedosto
Ostopäätökseen vaikuttavat tekijät Instagramissa. Terhi Udd & Riika Saastamoinen.pdf (895.5Kt)
Lataukset: 


Saastamoinen, Riika
Udd, Terhi
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021121225389
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena on Instagram-markkinointi nuoren kuluttajan näkökulmasta. Peilasimme Instagram markkinointia ostokäyttäytymiseen. Tutkimuksen kohderyhmäksi rajasimme 18–25-vuotiaat naiset. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, millainen Instagram-markkinointi edesauttaa nuoren kuluttajan ostopäätöksen syntymistä. Lisäksi opinnäytetyön tavoitteena oli tuoda tietoa suomalaisille yrittäjille ja vaikuttajille, joiden kohderyhmänä ovat nuoret naiset. Työn näkökulmana toimii kuluttajanäkökulma siitä syystä, ettei tällä opinnäytetyöllä ole toimeksiantajaa. Aiheen valintaan vaikutti myös kirjoittajien mielenkiinto Instagramissa tapahtuvaa markkinointia sekä nuorten kuluttajien ostokäyttäytymistä kohtaan.

Tutkimus toteutettiin Webropol -verkkokyselyn avulla syksyllä 2021. Tutkimusmuotona kysely kuuluu määrällisen tutkimukseen. Kyselylomaketta jaettiin Facebookin suosituissa naistenhuone ryhmissä sekä kirjoittajien omissa sosiaalisen median kanavissa kuten LinkedInissa ja WhatsAppissa. Kyselyn lisäksi lähteinä on myös käytetty erilaisia verkkojulkaisuja, kirjallisia lähteitä, artikkeleita sekä tilastokeskuksen tilastoa. Opinnäytetyötä ja tutkimusta tuki kirjoittajien oma tietämys Instagram-markkinoinnista. Tämän lisäksi tutkimuksessa toteutui empiiriselle tutkimukselle ominaista havainnointia, sillä kiinnitimme itsekin huomiota Instagramin sisältöön ja siellä tapahtuvaan markkinointiin.

Tutkimuksen tuloksista todettiin Instagram-markkinoinnin edesauttavan nuorten kuluttajien ostopäätöksen syntymistä. Nuoret naiskuluttajat luottavat vaikuttajien tekemiin kaupallisiin yhteistöihin sekä suosituksiin erilaisista tuotteista ja palveluista. Alennuskoodien löytyminen tai se, että tuotetta/palvelua esitellään ja kerrotaan sen hyödyistä, koetaan edesauttavan ostopäätöksen syntymistä Instagramissa
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste