Verkkosivuston toteutus Terveydellä, Saara -median digitaalisen markkinoinnin tueksi
Partanen, Riikka (2021)
Avaa tiedosto
Lataukset:
Partanen, Riikka
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021122090179
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021122090179
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli toteuttaa verkkosivusto Terveydellä, Saara -median digitaalisen markkinoinnin tueksi. Työn toimeksiantajana toimi sosiaalisen median eri kanavissa terveyssisältöä tuottava Terveydellä, Saara -media. Tarve kehitystyölle syntyi terveysmedian kasvaessa ja multimediallistuessa, jolloin entinen blogipohjainen verkkosivusto ei ollut enää sopiva käyttötarkoitukseensa. Työn tavoitteena oli toteuttaa verkkosivusto, joka toimii tulevaisuudessa eri sisällöntuotannon alustojen multimediallisena keskiönä.
Työ toteutettiin toiminnallisena opinnäytetyönä, jota lähestyttiin digitaalisen markkinoinnin viite-kehys SOSTAC®:n avulla. Opinnäytetyön tietoperustassa analysoitiin Terveydellä, Saara -median nykytilannetta, jonka pohjalta luotiin kehitystyön tueksi analyysejä. Lisäksi tietoperustassa asetettiin kehitystyölle tavoitteet vanhasta verkkosivustosta saadun analytiikan perusteella ja luotiin kehitystyölle digitaalisen markkinoinnin tavoitteita tukeva strategia ja taktiikat.
Työn tietoperusta on koottu siten, että kaikki siinä käsitelty tukee kehitystyön päätuotosta, eli toteutettavaa verkkosivustoa. Työssä ei käsitellä syvällisemmin Terveydellä, Saara -median muita sisällöntuotannon kanavia, vaan ne on rajattu työn ulkopuolelle. Työn toiminnallisessa osuudessa tarkastellaan verkkosivustoa digitaalisen markkinoinnin keinoin ja sivuston tekninen toteutus, kuten koodikielten käyttö, on rajattu työn ulkopuolelle.
Opinnäytetyö päätuotoksena toteutettiin uusi, blogin sisältävä verkkosivusto, joka on nähtävissä osoitteessa: www.terveydellasaara.fi. Prosessin aikana luodut osatuotokset ja Terveydellä, Saara -median analyysi kokonaisuudessaan, ovat toimeksiantajan käytettävissä myös tulevaisuudessa opinnäytetyöprosessin päätyttyä.
Työ toteutettiin toiminnallisena opinnäytetyönä, jota lähestyttiin digitaalisen markkinoinnin viite-kehys SOSTAC®:n avulla. Opinnäytetyön tietoperustassa analysoitiin Terveydellä, Saara -median nykytilannetta, jonka pohjalta luotiin kehitystyön tueksi analyysejä. Lisäksi tietoperustassa asetettiin kehitystyölle tavoitteet vanhasta verkkosivustosta saadun analytiikan perusteella ja luotiin kehitystyölle digitaalisen markkinoinnin tavoitteita tukeva strategia ja taktiikat.
Työn tietoperusta on koottu siten, että kaikki siinä käsitelty tukee kehitystyön päätuotosta, eli toteutettavaa verkkosivustoa. Työssä ei käsitellä syvällisemmin Terveydellä, Saara -median muita sisällöntuotannon kanavia, vaan ne on rajattu työn ulkopuolelle. Työn toiminnallisessa osuudessa tarkastellaan verkkosivustoa digitaalisen markkinoinnin keinoin ja sivuston tekninen toteutus, kuten koodikielten käyttö, on rajattu työn ulkopuolelle.
Opinnäytetyö päätuotoksena toteutettiin uusi, blogin sisältävä verkkosivusto, joka on nähtävissä osoitteessa: www.terveydellasaara.fi. Prosessin aikana luodut osatuotokset ja Terveydellä, Saara -median analyysi kokonaisuudessaan, ovat toimeksiantajan käytettävissä myös tulevaisuudessa opinnäytetyöprosessin päätyttyä.