Reaaliaikaisen säteenseurantateknologian hyödyntäminen Unreal Engine -peliprojektissa
Launimaa, Petri (2021)
Launimaa, Petri
2021
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021122090205
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021122090205
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä käsiteltiin säteenseurannan tuen lisäämistä Unreal Engine -peliprojektiin, sen tuomia hyötyjä ja sen mahdollistamia uusia mekaniikoita. Työssä analysoitiin hieman sitäkin, kuinka säteenseurannan lisääminen vaikutti ruutunopeuksiin ja pelattavuuteen. Lisäksi käsiteltiin demosta kerättyä statistiikkaa ja muodostettiin sen avulla kaavioita, jotka löytyvät liitteestä 2.
Tavoitteena ollut pelidemon rakentaminen onnistui kohtalaisen hyvin: säteenseurantaan pohjautuvia efektejä saatiin lisättyä peliprojektiin, mutta pelidemossa säteenseuranta ei vielä toiminut pelimekaniikkana. Toinen tavoite eli ruutunopeuksien analysointi täyttyi suunnitellusti, ja tiedoista saatiin muodostettua kaavioita.
Tavoitteena ollut pelidemon rakentaminen onnistui kohtalaisen hyvin: säteenseurantaan pohjautuvia efektejä saatiin lisättyä peliprojektiin, mutta pelidemossa säteenseuranta ei vielä toiminut pelimekaniikkana. Toinen tavoite eli ruutunopeuksien analysointi täyttyi suunnitellusti, ja tiedoista saatiin muodostettua kaavioita.