Asiakastyytyväisyystutkimus : Case K-market Pirkka
Mattila, Emilia (2012)
Mattila, Emilia
Vaasan ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012120418362
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012120418362
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee Laihian K-market Pirkan asiakkaiden tyytyväisyyttä kauppaa kohtaan. Tutkimuksen avulla haluttiin selvittää asiakastyytyväisyyttä kaupan palvelusta, tuotteista ja kanta-asiakasohjelmasta. Tavoitteena oli saada tietoa, jonka avulla kauppa voisi kehittää toimintaansa ja siten myös asiakastyytyväisyyttään. Työn teoriaosa koostuu viidestä luvusta. Niissä käsitellään tietoja siitä, mitä palvelu on, palvelun laadusta, asiakastyytyväisyydestä ja markkinoinnin kilpailukeinoista. Opinnäytetyön empiirinen osa sisältää teoriaa markkinointitutkimuksesta sekä tutkimukseni tulokset. Tutkimus on toteutettu heinäkuussa 2012 kvantitatiivisena tutkimuksena, käyttäen kyselylomaketta menetelmänä. Tutkimukseen osallistui 100 asiakasta. Tulokset on raportoitu graafisia kuvioita käyttäen. Tutkimuksen tulosten perusteella vastaajat olivat pääosin tyytyväisiä kauppaan. Jotkut asiakkaat halusivat, että tuotteiden tuoreuteen ja päiväyksiin kiinnitettäisiin enemmän huomiota ja kanta-asiakasohjelmaa uudistettaisiin. Kaupan henkilökuntaa, palvelua ja palvelutiskiä pidettiin pääosin hyvänä, miellyttävänä ja siistinä.