Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakkuudenhallinta tilitoimistoissa

Honkaniemi, Hannamaria (2012)

 
Avaa tiedosto
Honkaniemi_Hannamaria.pdf (578.0Kt)
Lataukset: 


Honkaniemi, Hannamaria
Vaasan ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012121619640
Tiivistelmä
Tämän tutkimuksen tavoitteena oli selvittää suomalaisten tilitoimistojen näke-myksiä asiakkuudenhallinnasta. Asiakkuudenhallinnalla (CRM) tarkoitetaan tässä yhteydessä sekä liiketoiminnallisia prosesseja että CRM-järjestelmiä. Taloushallinnon rooli on muuttumassa asiantuntijapainotteisempaan suuntaan ja tutkimuksen päätavoite oli saada kokonaiskuva siitä, mikä on asiakkuudenhallinnan nykyinen tila tilitoimistoissa. Tutkimuksella haluttiin myös selvittää, onko asiakkuu-denhallintajärjestelmän käyttöönotto kannattavaa tilitoimiston näkökulmasta. Teoriaosuuden aineisto koostui aihetta käsittelevistä teoksista, artikkeleista sekä erilaisista raporteista ja julkaisuista. Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisena tutkimuksena ja aineisto kerättiin sähköisen kyselyn avulla. Tutkimusaineisto koostui 223 tilitoimiston vastauksista, joiden pohjalta saatiin luotettava kuva tilitoimistojen asiakkuudenhallinnasta. Tutkimus pääsi tavoitteeseensa ja tulosten mukaan CRM-järjestelmillä ei ole suurta vaikutusta tilitoimistojen asiakkuudenhallintaan. Ainoastaan 11 % tilitoimistoista käytti toimintansa apuna erillistä CRM-sovellusta ja 71 % kaikista vastanneista ei suunnittele järjestelmän käyttöönottoa. Tilitoimistot olivat tyytyväisiä tämänhetkiseen tilanteeseensa eivätkä he kokeneet tarvitsevansa erillistä sovellusta toimintansa tueksi. Kuitenkin erillistä CRM-sovellusta käyttävät tilitoimistot olivat tyytyväisiä ja he kokivat sovelluksen toimivan hyvin etenkin päivittäisen työnteon sekä johdon apuvälineenä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste