Creating Retail Business in the German Market for Slash Proof Gear : Case Oy Pomaco Ab
Heine, Christine (2012)
Heine, Christine
Vaasan ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201301091232
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201301091232
Tiivistelmä
Myynnin kannalta yksi tärkeimmistä yrityksen johdon tehtävistä on löytää oikea jakelukanava. Siitä riippuu tuotteiden menekki. Vielä tärkeämpää on oikean markkinointikanavan löytäminen tuotteita myytäessä ulkomaille. Monia eri vaihtoehtoja tulee tutkia, jotta näiden pohjalta voidaan päättää oikea menetelmä. Tutkimuksen tarkoituksena on osoittaa pienten yritysten mahdollisuudet sekä tutkia erilaisia vaihtoehtoja jakelu- ja välityskanavien käytössä. Ensimmäinen päämäärä on kehittää työkalu tai malli, jota yritys voisi käyttää tutkiessaan erilaisia vaihtoehtoja. Aikaisempien tutkimusten tuottama aineisto on melko yleisellä tasolla ja toimii käytännössä paremmin isompien yritysten toimintamalleissa. Toinen päämäärä on tutkia case-tutkimuksena Pomaco Ab:n tarkoitusta viedä maasta Saksaan vartijoille tarkoitettuja viiltosuojattuja tuotteita. Tutkimukseen sisältyi kaksi kyselyä, jotka oli suunniteltu hyödyttämään sekä esimerkkiyritystä että saamaan tärkeää taustatietoa tutkimusta varten.Yksi kysely kohdistettiin turvamiehille siinä missä mielipidekysely tarkoitettiin turva-alan jälleenmyyjille. Tulokset osoittavat internetin tärkeyden, mutta lisäksi vahvistavat jälleenmyyjien tarpeellisuuden. Lisäksi jälleenmyyjiä koskeva tutkimus paljasti lisälaitteiden kysynnän melko vähäiseksi tällä hetkellä. Joka tapauksessa esimerkkiyritystä neuvottiin ottamaan mieluummin suoraan yhteyttä jälleenmyyjiin, sillä suora lähestyminen saattaa johtaa positiiviseen palautteeseen.
