Tapahtuman järjestäminen osana PR-toimintaa : Nelonen Median kevätpressi 2012 toimittajille ja yhteistyökumppaneille
Heino, Enni (2013)
Heino, Enni
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201302052059
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201302052059
Tiivistelmä
Toiminnallisuuden ja kehityshankkeen yhdistävässä opinnäytetyössä oli tarkoituksena järjestää innostava, erilainen ja mielenkiintoa herättävä lehdistötilaisuus. Toisena tavoitteena oli kehittää yrityksen ulkoista viestintää kohderyhmän tarpeita vastaavaksi.
Teoriaosuudessa paneuduttiin yrityksen PR-toimintaan yleisellä tasolla, sekä tutustuttiin tapahtuman järjestämiseen prosessina kirjalähteitä hyödyntäen. Opinnäytetyöni toimeksiantaja on sähköinen monimediatalo Nelonen Media.
Toiminnallisen osion tuloksena toteutettu kevätpressi keräsi paljon positiivista palautetta. Tapahtuma järjestettiin Savoy-teatterissa marraskuun loppupuolella, ja sen teemaksi valikoitui ”Ihana, pirteä & värikäs kevät 2013”. Nelonen Media halusi tarjota tilaisuuteen osallistujille varaslähdön kevääseen järjestämällä lämminhenkisen ja keväisen tapahtuman keskellä talvea, sekä erottautua kilpailijoista tavanomaisesta poikkeavan teeman avulla.
Kevätpressi ja teoriaosuus antoivat hyvän pohjan kehitysideoiden työstämiselle. Nykyiseen tapahtumamalliin sovellettavien kehitysehdotusten tavoitteena on parantaa tapahtuman sujuvuutta, luoda lisäarvoa sidosryhmille ja korostaa yrityksen arvoja aiempaa näkyvämmin.
Teoriaosuudessa paneuduttiin yrityksen PR-toimintaan yleisellä tasolla, sekä tutustuttiin tapahtuman järjestämiseen prosessina kirjalähteitä hyödyntäen. Opinnäytetyöni toimeksiantaja on sähköinen monimediatalo Nelonen Media.
Toiminnallisen osion tuloksena toteutettu kevätpressi keräsi paljon positiivista palautetta. Tapahtuma järjestettiin Savoy-teatterissa marraskuun loppupuolella, ja sen teemaksi valikoitui ”Ihana, pirteä & värikäs kevät 2013”. Nelonen Media halusi tarjota tilaisuuteen osallistujille varaslähdön kevääseen järjestämällä lämminhenkisen ja keväisen tapahtuman keskellä talvea, sekä erottautua kilpailijoista tavanomaisesta poikkeavan teeman avulla.
Kevätpressi ja teoriaosuus antoivat hyvän pohjan kehitysideoiden työstämiselle. Nykyiseen tapahtumamalliin sovellettavien kehitysehdotusten tavoitteena on parantaa tapahtuman sujuvuutta, luoda lisäarvoa sidosryhmille ja korostaa yrityksen arvoja aiempaa näkyvämmin.