Yrityksen kansainvälistyminen - Case PolarHouse Oy
Runtti, Janne; Kauppi, Elisa; Suvanto, Kirsi (2013)
Runtti, Janne
Kauppi, Elisa
Suvanto, Kirsi
Kemi-Tornion ammattikorkeakoulu Lapin ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201302132285
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201302132285
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön toimeksiantajana toimii PolarHouse Oy. Teemme kaksiosaisen hankkeistetun opinnäytetyön, jonka ensimmäinen osa tehdään PolarHouse Oy:lle markkinaraporttina, ja toinen osa keskittyy markkinaraportin teoriaan. Markkinaraportin tavoitteena on tutkia Ruotsin ja Norjan omakotitalo- ja vapaa-ajantalomarkkinoita.
Tutkimuskysymykset markkinaraportissa käsittelevät yrityksen kansainvälistymistä, Ruotsia, Norjaa, jakelukanavia, kansainvälistä markkinatietoa sekä vientimuotoja. Näiden aiheiden kirjallinen tutkimusaineisto muodostaa teoriaosan viitekehyksen.
Markkinaraportti, eli tutkimusosuus sekä teoriaosuus on tehty käyttäen sekä kvalitatiivista että kvantitatiivista tutkimusmenetelmää. Tutkimusosuuden aineisto on koottu lähdekirjallisuutta käyttäen pääasiassa Internet-lähteistä, kun taas teoriaosuuden aineisto on koottu käyttäen pääasiassa kirjallisia lähteitä. Lisäksi opinnäytetyössä on käytetty case -yritykseltä saatua yritystietoa.
Markkinaraportin tulokset ovat salaisia. Tutkimuksessa selvisi, miten kohdemaiden talomarkkinat ovat kehittyneet viime vuosina, ja pystyimme selvittämään kohdemaissa potentiaalisia markkina-alueita. Lisäksi tutkimuksessa selvisi, mitä kansainvälistyvän yrityksen täytyy ottaa huomioon lähtiessään ulkomaisille markkinoille.
Tutkimuskysymykset markkinaraportissa käsittelevät yrityksen kansainvälistymistä, Ruotsia, Norjaa, jakelukanavia, kansainvälistä markkinatietoa sekä vientimuotoja. Näiden aiheiden kirjallinen tutkimusaineisto muodostaa teoriaosan viitekehyksen.
Markkinaraportti, eli tutkimusosuus sekä teoriaosuus on tehty käyttäen sekä kvalitatiivista että kvantitatiivista tutkimusmenetelmää. Tutkimusosuuden aineisto on koottu lähdekirjallisuutta käyttäen pääasiassa Internet-lähteistä, kun taas teoriaosuuden aineisto on koottu käyttäen pääasiassa kirjallisia lähteitä. Lisäksi opinnäytetyössä on käytetty case -yritykseltä saatua yritystietoa.
Markkinaraportin tulokset ovat salaisia. Tutkimuksessa selvisi, miten kohdemaiden talomarkkinat ovat kehittyneet viime vuosina, ja pystyimme selvittämään kohdemaissa potentiaalisia markkina-alueita. Lisäksi tutkimuksessa selvisi, mitä kansainvälistyvän yrityksen täytyy ottaa huomioon lähtiessään ulkomaisille markkinoille.