A Research on Service Marketing of Spring Airlines
Chen, Xiwen (2013)
Chen, Xiwen
Vaasan ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201303193422
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201303193422
Tiivistelmä
Spring Airlines on joutunut Kiinan ensimmäisenä halpalentoyhtiönä kehittymään nopeasti samalla, kun se on alkanut käymään kauppaa yhä laajemmalla alueella. Samaan aikaan kilpailu Kiinan ilmailualalla on kiristynyt ja ulkomaalaisten toimijoiden määrä Kiinan markkinoilla kasvanut. Palvelu on yksi ilmailualan avaintekijöistä ja se pitkälti määrittelee lentoyhtiön menestyksen. Tämä tutkimus antaa teoreettisen kuvan palveluiden markkinoinnista. Tutkimus on tehty analyyttisestä näkökulmasta, jotta lentoyhtiöiden menestykseen vaikuttavat keskeiset tekijät tulevat esille. Tutkimuskeinoina on käytetty kyselyjä ja haastatteluja joiden pohjalta on laadittu arvioita muuttujista jotka vaikuttavat kohde ryhmiin. Kyseisiä tutkimuskeinoja käytetään myös mahdollisten selitystekijöiden kartoittamiseen. Ottaen huomioon kotimaan lentojen alhaisen hintatason tutkimus ehdottaa, että Spring Airlines voisi menestyä paremmin jos se panostaisi palveluidensa laatuun ja niiden markkinointiin. Spring Airlines on omilla markinoillaan uuden tyyppinen yritys ja täynnä potentiaalia.