Kuopion Komediafestivaalin asiakastyytyväisyyskysely
Katajala, Minna; Multanen, Susanna (2012)
Katajala, Minna
Multanen, Susanna
Savonia-ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201304104212
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201304104212
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia Kuopion Komediafestivaali –tapahtuman asiakastyytyväisyyttä ja antaa tapahtuman järjestäjälle tietoa asiakkaiden mielipiteistä ja kehittämisideoista.
Tutkimuksen teoriaosuus käsittelee asiakastyytyväisyyttä ja asiakastyytyväisyyden mittaamista. Tutkimus toteutettiin määrällisenä eli kvantitatiivisena tutkimuksena internetissä Webropol-ohjelmalla 14.–28.6.2012. Vastauksia saatiin yhteensä 233 kappaletta.
Tutkimuksen tulokset esitettiin sanallisen selityksen lisäksi myös diagrammien avulla ja vastauksista selvisi, että asiakkaat ovat hyvin tyytyväisiä tapahtuman nykyiseen tilaan. Avoimien kysymysten kautta saatiin myös hyviä kehitysideoita tulevia tapahtumia varten.
Tämän tutkimuksen tuloksia voidaan hyödyntää tulevaisuudessa Kuopion Komediafestivaalin suunnittelussa ja kehittämisessä. Tämän tutkimuksen pohjalta on myös mahdollista lähteä seuraamaan asiakastyytyväisyyttä säännöllisesti tulevaisuudessa.
Tutkimuksen teoriaosuus käsittelee asiakastyytyväisyyttä ja asiakastyytyväisyyden mittaamista. Tutkimus toteutettiin määrällisenä eli kvantitatiivisena tutkimuksena internetissä Webropol-ohjelmalla 14.–28.6.2012. Vastauksia saatiin yhteensä 233 kappaletta.
Tutkimuksen tulokset esitettiin sanallisen selityksen lisäksi myös diagrammien avulla ja vastauksista selvisi, että asiakkaat ovat hyvin tyytyväisiä tapahtuman nykyiseen tilaan. Avoimien kysymysten kautta saatiin myös hyviä kehitysideoita tulevia tapahtumia varten.
Tämän tutkimuksen tuloksia voidaan hyödyntää tulevaisuudessa Kuopion Komediafestivaalin suunnittelussa ja kehittämisessä. Tämän tutkimuksen pohjalta on myös mahdollista lähteä seuraamaan asiakastyytyväisyyttä säännöllisesti tulevaisuudessa.