Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakkuudenhallinta ja käyttö : Case ABB Oy, Muuntajat markkinointi- ja myyntiosasto

Kivioja, Minna (2013)

 
Avaa tiedosto
Asiakkuudenhallinta ja kaytto ABB Oy_Transformer.pdf (1.095Mt)
Lataukset: 


Kivioja, Minna
Vaasan ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201304234851
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee Vaasan ABB Oy, Muuntajat markkinointi- ja myyntiosaston asiakkuudenhallintaa ja sitä, olisiko asiakkuudenhallintajärjestelmä tarpeellinen yrityksen myyjille. Tutkimuksen avulla selvitettiin myyjien mielipiteitä järjestelmän rakentamisesta ja tarpeellisuudesta. Täten saatiin selville, missä myyjät säilyttävät tietoja ja minne tallennetaan päivittäin tarjouksia tehdessä. Tutkimuksen tavoitteena oli saada tietoa, jonka avulla yritys voisi kehittää asiakkuudenhallintaa ja siten myös luoda kestävä asiakkuudenhallintajärjestelmä. Työn teoriaosa koostuu yhteensä kolmesta luvusta. Luvuissa käsitellään tietoja yritysten välisestä markkinoinnista ja suhteista, asiakkuudenhallinnasta, asiakastiedon hallinnasta ja markkinointitutkimuksesta. Opinnäytetyön empiirinen osa sisältää teoriaa markkinointitutkimuksesta, tutkimuksen toteutuksen esittelyn ja tulokset, SWOT–analyysin, yhteenvedon ja kehitysehdotukset jatkotutkimuksille. Tutkimus on toteutettu vuoden 2012 kesä–elokuun aikana käyttäen kvantitatiivista tutkimusmenetelmää eli otokseen valituille markkinointi- ja myyntiosaston myyjille lähetettiin sähköinen kyselylomake. Tutkimukseen osallistui yhteensä 13 henkilöä. Tulokset on analysoitu graafisia kuvioita käyttäen. Tutkimuksesta selvinneiden tulosten perusteella vastaajat ovat pääosin tyytymättömiä nykyiseen tilanteeseen tallentaa tietoja moneen eri lähteeseen. Suuri enemmistö vastaajista kannattaa asiakkuudenhallintajärjestelmän rakentamista yritykseen, sillä kokisivat sen olevan hyödyllinen työväline itselleen, mutta myös uusille työntekijöille. Myyjät uskovat järjestelmän tuovan eniten ajansäästöjä työntekoon ja kilpailuetua markkinoille.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste