Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Mikä laukaisee viraali-ilmiön? : benchmarking-kartoitus Compañía Kaari Martinille

Antikainen, Joonas (2013)

 
Avaa tiedosto
Antikainen_Joonas.pdf (2.000Mt)
Lataukset: 


Antikainen, Joonas
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2013
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305066679
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on tapaustutkimus, jossa tarkastellaan flash mob -tempausten synnyttämiä viraali-ilmiöitä, ja mitkä asiat mahdollisesti laukaisevat viraaliviestin. Työ pyrkii selvittämään vertaisanalyysin keinoin nykyflamencoryhmä Compañía Kaari Martinille niitä viestinnällisiä hyötyjä, joita taidetanssin tuominen taidelaitosten ulkopuolelle osaksi uudenlaista ja erottuvaa kaupunkikulttuuria toisi. Vertaisanalyysin kohteena on yhdysvaltalainen katuperformanssikollektiivi Improv Everywhere, jonka teoksista pyritään dokumenttianalyysin avulla tutkimaan kuinka viraaliviesti on integroitu ryhmän teoksiin.

Opinnäytetyö on kolmivaiheinen selvitys, johon kuuluu aihealueiden taustoitus ja teorioiden esittely, kartoitus Compañia Kaari Martinin markkinointiviestinnän tavoittavuudesta sekä vertaisanalyysi Improv Everywhere -ryhmän toiminnasta viraali-ilmiön kannalta.

Työ selvittää teorian ja dokumenttianalyysin tulosten perusteella, mitkä tekijät ja ominaisuudet ovat mahdollisesti viraali-ilmiön synnylle suotuisat. Työ osoittaa myös, ettei viraali-ilmiön syntyyn ole selkeää kaavaa tai varmaa mallia, vaan asia on pikemminkin päinvastoin. Selvityksen perusteella voidaan myös tulkita, että flash mob -ilmiö on jo hyvin pirstaloitunut ja sen suurin kukoistuskausi on ehkä jo mennyttä. Kuitenkin laadukkaalla ja aidosti sisältölähtöisellä teoksella voi edelleen tavoittaa uutta yleisöpohjaa hyödyntämällä flash mobien yllättävyyttä ja muita tunnusmerkkejä.

Työ ei tarjoa Compañía Kaari Martinille valmiita ratkaisuja tai toimintamalleja vaikeasti ennustettavaan viraalisuosioon. Se pyrkii ennemmin esittelemään uusia näkemyksiä, ideoita ja työkaluja teosten markkinointiin sekä tulevaan strategiatyöhön.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste