Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Yksilöllisen viestinnän jäljillä : personoitu suoramarkkinointi monikanavaisena

Oksanen, Matias (2013)

 
Avaa tiedosto
Oksanen_Matias.pdf (1018.Kt)
Lataukset: 


Oksanen, Matias
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305077083
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä käsitellään personoitua suoramarkkinointia sekä markkinointikampanjan monikanavaisuutta viestinnän muotona. Työn tavoitteena on selvittää, miten personoitu monikanavainen kampanja toteutetaan sekä pohtia, miksi se kannattaisi toteuttaa. Tarkoitus on myös tuoda esiin personoinnin etuja sekä markkinoijalle että viestin saajalle.

Opinnäytetyön suuntauksena on laadullinen toimintatutkimus, jossa tutkimusmenetelminä on käytetty haastattelua sekä haastateltaville henkilöille teetettyä kyselylomaketta. Kirjoittaja on toiminut työssään suoramarkkinoinnin suunnittelijana ja teknisenä toteuttajana. Vaikka tutkimus sivuaa aiheeltaan useita medioita, on olennaisin aiheen rajaus personoidun viestinnän painetussa muodossa sekä sähköpostiviestinnässä.

Tutkimuksessa kävi ilmi, että personoidulla markkinointikampanjalla voidaan päästä merkittäviin tuloksiin. Personointi herättää parhaimmillaan positiivista mielikuvaa sekä viestin lähettäjässä että vastaanottajassa. Personoinnin todettiin soveltuvan kuluttajamarkkinoinnin lisäksi myös yritysten väliseen markkinointiin. Personoidun kampanjan aloittaminen todettiin työlääksi, sillä personointiprosessi sisältää monta eri vaihetta. Kampanjan voi kuitenkin ulkoistaa useille eri tahoille.

Tutkimus osoittaa, että digitaalisella viestillä on selvästi etunsa painettuun viestiin nähden. Parhaat edut saavutetaan usein kuitenkin yhdistelemällä painettua ja digitaalista mediaa. Monikanavaisuus on osa huolellisesti suunniteltua markkinointikampanjaa, jossa markkinointikanavan valinta on yksi osa personointia. Sama markkinointikanava ei välttämättä ole paras ratkaisu kaikille vastaanottajille, vaikka viesti olisikin sama.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste