SarahDESIGN : Tarinoiden kautta mallistoiksi
Lintula, Saara (2013)
Lintula, Saara
Savonia-ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305097436
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305097436
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tavoitteena oli suunnitella kuosimallistoja, printtimallisto ja tuotemallisto tulevaisuudessa perustettavaa yritystä varten. Mallistojen suunnittelun taustalla on arjen kauneudesta ja onnellisesta arjesta kirjoitetut tarinat. Tavoitteena oli myös löytää vahva oma jälki kuosisuunnittelussa. Tähän tavoitteseen pyrittiin maalaamalla ja piirtämällä luonnoksia käsin.
Opinnäytetyön aikana kirjoitettiin tarinat, joiden pohjalta suunniteltiin kuosit. Työssä suunnitteltiin lasten tuotemal-liston, joka sisälsi sekä vaatteita että sisutustekstiilejä. Tässä työssä tulokset, kuosimallistot, printtimallisto ja tuo-temallistot on esitelty kuvina. Tuotemallisto on esitelty niihin suunniteltujen kuosien kanssa. Raportissa on alustava markkinointi suunnitelma, joka tulee laajenemaan, kun yritys perustetaan. Raportin lopussa on tuotemalliston tuotteiden hinnoittelulaskelmat.
Työn tekeminen antaa vahvan pohjan oman yrityksen perustamiseen. Mallistojen avulla pääsee aloittamaan koe-markkinoinnin ja myynnin, ja tämä edistää konkreettisesti yrityksen perustamisprosessia. Yrityksen perustamisen kautta tekijä työllistää itsensä ja tulevaisuudessa myös luo uusia työpaikkoja.
Opinnäytetyön aikana kirjoitettiin tarinat, joiden pohjalta suunniteltiin kuosit. Työssä suunnitteltiin lasten tuotemal-liston, joka sisälsi sekä vaatteita että sisutustekstiilejä. Tässä työssä tulokset, kuosimallistot, printtimallisto ja tuo-temallistot on esitelty kuvina. Tuotemallisto on esitelty niihin suunniteltujen kuosien kanssa. Raportissa on alustava markkinointi suunnitelma, joka tulee laajenemaan, kun yritys perustetaan. Raportin lopussa on tuotemalliston tuotteiden hinnoittelulaskelmat.
Työn tekeminen antaa vahvan pohjan oman yrityksen perustamiseen. Mallistojen avulla pääsee aloittamaan koe-markkinoinnin ja myynnin, ja tämä edistää konkreettisesti yrityksen perustamisprosessia. Yrityksen perustamisen kautta tekijä työllistää itsensä ja tulevaisuudessa myös luo uusia työpaikkoja.