Design av produktkatalog : Case: Hydrolink Oy Ab
Carlson, Sandra (2012)
Carlson, Sandra
Yrkeshögskolan Novia
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305148315
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305148315
Tiivistelmä
Opinnäytetyö käsittelee Hydrolink Oy Ab:n tuoteluetteloa. Tämän tutkimuksen tarkoituksena on suunnitella ja laatia tuoteluettelo kirjallisuuskatsauksen ja käytännön toteutuksen avulla. Toimeksiantajan tavoitteena on markkinoida yritystä käyttämällä tuoteluetteloa viestintäkanavana.
Teoriaosassa käsitellään markkinointiviestintää keskittymällä suunnitteluun, myynninedistämiseen, Hydrolink Oy Ab:n toimintaan ja markkinointinimeen Boatcenter.fi sekä tuoteluetteloon markkinointivälineenä, jossa painotetaan rakennetta ja asettelua. Empiirinen osa koostuu tuoteluettelosta laadullisena menetelmänä, toimeksiantajan, tavarantoimittajien ja painon työntekijöiden kanssa tapahtuvan visuaalisen viestinnän ja keskustelun muodossa, sekä graafisesta suunnittelusta ja tuoteluettelon jakelun tarkastelusta.
Tulokset osoittavat, että tuoteluettelo on hyvä tapa viestintäkanava silloin, kun tarkoituksena on esitellä liiketoimintaa. Tuoteluettelo edellyttää suunnittelua ja jäsentämistä, jotta se voisi toimia viestintäkanavana. Suunnittelemalla hyvä graafinen suunnittelu voidaan rakentaa imagoa, joka vastaa vastaanottajan mielikuvaa yrityksestä. Tuoteluettelo tarjoaa suuren hyödyn asiakkaalle osinkojen yhteydessä sekä esiteltäessä yrityksen tuotteita.
Teoriaosassa käsitellään markkinointiviestintää keskittymällä suunnitteluun, myynninedistämiseen, Hydrolink Oy Ab:n toimintaan ja markkinointinimeen Boatcenter.fi sekä tuoteluetteloon markkinointivälineenä, jossa painotetaan rakennetta ja asettelua. Empiirinen osa koostuu tuoteluettelosta laadullisena menetelmänä, toimeksiantajan, tavarantoimittajien ja painon työntekijöiden kanssa tapahtuvan visuaalisen viestinnän ja keskustelun muodossa, sekä graafisesta suunnittelusta ja tuoteluettelon jakelun tarkastelusta.
Tulokset osoittavat, että tuoteluettelo on hyvä tapa viestintäkanava silloin, kun tarkoituksena on esitellä liiketoimintaa. Tuoteluettelo edellyttää suunnittelua ja jäsentämistä, jotta se voisi toimia viestintäkanavana. Suunnittelemalla hyvä graafinen suunnittelu voidaan rakentaa imagoa, joka vastaa vastaanottajan mielikuvaa yrityksestä. Tuoteluettelo tarjoaa suuren hyödyn asiakkaalle osinkojen yhteydessä sekä esiteltäessä yrityksen tuotteita.